Η απόφαση του διευθύνοντος συμβούλου της Deutsche Bank, Κρίστιαν Ζέβινγκ, για αύξηση των ημερών υποχρεωτικής παρουσίας στο γραφείο (σ.σ. και κατ’ επέκταση περιορισμό της τηλεργασίας), επέφερε έντονη εσωτερική διαφωνία ανάμεσα στους εργαζόμενους και την διοίκηση.
Σύμφωνα με τη σχετική οδηγία, από τον Ιούνιο τα διευθυντικά στελέχη θα πρέπει να βρίσκονται στα γραφεία τους τουλάχιστον τέσσερις ημέρες την εβδομάδα και όλοι οι άλλοι τουλάχιστον τρεις. Στόχος της διοίκησης είναι η «μεγαλύτερη αλληλεπίδραση μεταξύ των εργαζομένων», η απόφαση ωστόσο συναντά, σύμφωνα με την Handelsblatt, έντονες αντιδράσεις από το προσωπικό. Χαρακτηριστικά, στο εσωτερικό δίκτυο της εταιρίας έχουν αναρτηθεί περισσότερα από 1.000 επικριτικά μηνύματα, ενώ τουλάχιστον 1.300 από τους 10.000 εργαζόμενους που θα επηρεαστούν έχουν ήδη διαμαρτυρηθεί και επισήμως. Σύμφωνα με την εφημερίδα, σε εσωτερικό σημείωμα του Κρίστιαν Ζέβινγκ και της διευθύντριας οργάνωσης της τράπεζας Ρεμπέκα Σορτ αναφέρεται ότι «υπήρξε κύμα αντιδράσεων στο εσωτερικό μας δίκτυο, οι περισσότερες εκ των οποίων αρνητικές».
Η επιστροφή στο γραφείο δεν εξελίσσεται ομαλά, επιπλέον και επειδή η εταιρία, αξιοποιώντας την προτίμηση των εργαζομένων για τηλεργασία, μείωσε σημαντικά τους χώρους των γραφείων της, με αποτέλεσμα πολλοί να διαμαρτύρονται ότι δεν είναι εύκολο πλέον να βρουν θέση όταν πηγαίνουν στο γραφείο. «Σε αυτό το πλαίσιο, θα επανεξετάσουμε φυσικά το εάν η κατάσταση στις επιμέρους τοποθεσίες επιτρέπει μεγαλύτερη χρήση γραφείου. Όπου είναι απαραίτητο, θα προσαρμόσουμε κατάλληλα τις εγκαταστάσεις», αναφέρεται στο ίδιο εσωτερικό σημείωμα, μεταφέρει η Handelsblatt και σημειώνει ότι μέχρι τώρα οι κανονισμοί επέτρεπαν έως 40% εργασία από το σπίτι και σε συνεννόηση με τους ανωτέρους έως και 60%. Τώρα η ηγεσία της Deutsche Bank κάνει λόγο για την ανάγκη «περισσότερης συνέπειας» και «ομοιόμορφης προσέγγισης», ενώ επισημαίνει και ότι άλλες εταιρίες έχουν ήδη αυστηροποιήσει τους αντίστοιχους κανονισμούς. Μεταξύ των εταιριών που επανέφεραν τους εργαζόμενους στα γραφεία είναι η Volkswagen, η Telekom και η SAP.
Πηγή: ΑΜΠΕ