Την οριστική ανάκληση της άδειας για όσους συλλαμβάνονται να οδηγούν επικίνδυνα, ζήτησε η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών, Αντίνα Βαλεάν, τονίζοντας ότι το μέτρο αυτό θα πρέπει να ισχύει σε όλες τις χώρες μέλη.
«Αν κάποιος συλληφθεί να οδηγεί τόσο επικίνδυνα που ένα κράτος μέλος της ΕΕ κρίνει σκόπιμο να ανακαλέσει την άδεια οδήγησής του, δεν θα πρέπει να επιτρέπεται σε αυτό το άτομο να οδηγεί σε άλλη χώρα της ΕΕ», τόνισε η Βαλεάν μιλώντας στο Ευρωκοινοβούλιο.
«Θεωρητικά θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, αλλά μέχρι στιγμής μόνο η χώρα της ΕΕ που εξέδωσε την άδεια οδήγησης μπορεί να την ανακαλέσει οριστικά», τόνισε η Ρουμάνα Επίτροπος.
«Συνολικά, πάνω από το 40% των τροχαίων παραβάσεων που διαπράττονται από άτομα με άδεια οδήγησης από άλλη χώρα της ΕΕ, μένουν ατιμώρητα», εξήγησε η Επίτροπος Μεταφορών. «Αυτό συμβαίνει είτε επειδή δεν ήταν δυνατός ο εντοπισμός του δράστη είτε γιατί δεν πληρώθηκε το πρόστιμο».
Στο μέλλον, θα πρέπει να διώκονται και να τιμωρούνται διασυνοριακά στην ΕΕ για σοβαρές παραβάσεις της κυκλοφορίας: πολύ υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών και γενικά για τροχαία με σοβαρούς τραυματισμούς και θανάτους.
«Όποιον σταματούν οι αστυνομικοί για οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, ενώ βρίσκεται για παράδειγμα σε διακοπές σε άλλη χώρα, θα πρέπει να υποχρεωθεί να πάρει μαζί του την οριστική ανάκληση της απαγόρευση οδήγησης στο σπίτι ως αναμνηστικό», είπε ο Βαλεάν.
Πρέπει να μπει τέλος σε αυτές τις πρακτικές, λέει ο Τόμας Ρούντνερ, εκπρόσωπος του SPD για την πολιτική μεταφορών, μιλώντας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: «Στο παρελθόν, θα μπορούσε κάποιος, απλώς να υποβάλει ξανά αίτηση για την άδεια οδήγησής του, αν είχε ανακληθεί στο εξωτερικό – αυτό πρέπει πλέον να τελειώσει», πρόσθεσε.
Συγκεκριμένες λεπτομέρειες, όπως το ερώτημα πόσα ακριβώς χιλιόμετρα θεωρείται ως «υπερβολική ταχύτητα» σε ολόκληρη την ΕΕ, πιθανότατα θα συζητηθούν στις διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο των 27 Πολιτείες – μέλη.
Σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών
Ορισμένοι ευρωβουλευτές θα ήθελαν να προχωρήσουν ακόμη περισσότερο: Η οδήγηση χωρίς έγκυρη άδεια οδήγησης, η επικίνδυνη στάθμευση και το προσπέρασμα θα πρέπει σύντομα να διώκονται σε όλη την Ευρώπη. Καταρχάς, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα σύστημα ταχείας ανταλλαγής δεδομένων για τη δίωξη ιδιαίτερα σοβαρών παραβάσεων.
Ο Τόμας Ρούντνερ τόνισε ότι αυτό θα «αυξήσει την ασφάλεια στους δρόμους της Ευρώπης». Είναι «ο κορυφαίος στόχος της ΕΕ να μειώσει τον αριθμό των θανάτων από τροχαία στο μηδέν έως το 2050».
Πέρυσι πάντως ,περισσότεροι από 20.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ ενώ περπατούσαν, είτε κυκλοφορούσαν με ποδήλατα, μοτοσικλέτες ή με αυτοκίνητα.