Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο- το θηριώδες και πολυχρωμο Icon of the Seas της Royal Caribbean International, αποπλέει για το παρθενικό του ταξίδι από το Μαϊάμι με χωρητικότητα 8.000 επιβατών σε 20 καταστρώματα.
Αλλά οι περιβαλλοντικές οργανώσεις ανησυχούν ότι το σκάφος που κινείται υγροποιημένο φυσικό αέριο – αλλά και άλλα γιγάντια κρουαζιερόπλοια που θα ακολουθήσουν – θα διαρρεύσει επιβλαβές μεθάνιο στην ατμόσφαιρα.
Τι θα κάνει χαρούμενους τους ταξιδιώτες
Το Icon χωρίζεται σε οκτώ ξεχωριστές θεματικές «γειτονιές»
Το εύστοχα ονομαζόμενο Thrill Island διαθέτει το υδάτινο πάρκο Category 6, το οποίο η εταιρεία χαρακτηρίζει ως το μεγαλύτερο υδάτινο πάρκο στη θάλασσα, και το Crown’s Edge, όπου οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν 154 πόδια πάνω από τον ωκεανό κατά μήκος του τεράστιου λογότυπου της μάρκας. Άλλες επιλογές περιλαμβάνουν τον προσομοιωτή σερφ FlowRider, το μίνι γκολφ και την αναρρίχηση.
Το νησί Chill Island με τα τρία καταστρώματα, , φιλοξενεί τέσσερις από τις επτά πισίνες του Icon μαζί με άφθονες ξαπλώστρες
Ένα πανύψηλο άγαλμα ροζ φλαμίνγκο στέκεται στην είσοδο του Surfside, της πρώτης γειτονιάς που έχει σχεδιαστεί για νεαρές οικογένειες. Οι γονείς μπορούν να χαλαρώσουν στην πισίνα Water’s Edge Pool, ενώ τα παιδιά μπορούν να επιβλέπουν τον κόλπο Splashaway Bay και τον κόλπο Baby Bay.
Υπάρχει επίσης μια τσουλήθρα για όσους έρχονται έρχεστε από μια άλλη γειτονιά, την Central Park, ένα κατάστρωμα πιο πάνω.
Αντίθετα, το Hideaway, στο κατάστρωμα 15 είναι μια ζώνη χωρίς παιδιά, όπως και η περιοχή CocoCay . Οι επιβάτες 18 ετών και άνω μπορούν να απολαύσουν τη θέα από μια αιωρούμενη πισίνα υπερχείλισης στην πρύμνη του πλοίου ή να χαλαρώσουν σε υδρομασάζ, υπό τους ήχπυς ενός DJ
Όλο το στήσιμο θυμίζει «πολεοδομικό σχεδιασμό» Μια τέλεια πόλη που να μπορεί να ικανοποιήσει όλες τις γενιές και τις δημογραφικές ομάδες
Γιατί ανησυχούν οι περιβαλλοντικές ομάδες
Οι περιβαλλοντικές ομάδες λένε ότι η διαρροή μεθανίου από τους κινητήρες του πλοίου αποτελεί σημαντικότατο κίνδυνο για το κλίμα λόγω των βραχυπρόθεσμων επιβλαβών συνεπειών του.
«Είναι ένα βήμα προς τη λάθος κατεύθυνση», δήλωσε ο Μπράιαν Κόμερ, διευθυντής του Θαλάσσιου Προγράμματος στο Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT), ένα think-tank περιβαλλοντικής πολιτικής.
Όσον αφορά τις επιπτώσεις στην αύξηση της θερμοκρασίας, το μεθάνιο είναι 80 φορές χειρότερο σε βάθος 20 ετών από το διοξείδιο του άνθρακα, γεγονός που καθιστά τη μείωση των εκπομπών αυτών βασική προϋπόθεση για τη συγκράτηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη. Τα κρουαζιερόπλοια όπως το Icon of the Seas χρησιμοποιούν κινητήρες χαμηλής πίεσης, διπλού καυσίμου, οι οποίοι διαρρέουν μεθάνιο στην ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας καύσης, φαινόμενο γνωστό ως “ολίσθηση μεθανίου”, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες του κλάδου. Υπάρχουν δύο άλλου τύπου μηχανές που χρησιμοποιούνται σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες εκπέμπουν λιγότερο μεθάνιο, αλλά είναι πολύ ψηλές για να χωρέσουν σε ένα κρουαζιερόπλοιο.
Η Royal Caribbean υποστηρίζει ότι το νέο της πλοίο είναι 24% πιο αποτελεσματικό όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ό,τι απαιτεί ο παγκόσμιος ρυθμιστικός φορέας της ναυτιλίας, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).
Από τα 54 πλοία που θα παραγγελθούν από τον Ιανουάριο του 2024 έως τον Δεκέμβριο του 2028, το 63% αναμένεται να τροφοδοτείται με LNG, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιερόπλοιων. Επί του παρόντος, περίπου το 6% των 300 κρουαζιερόπλοιων που ταξιδεύουν τροφοδοτούνται με LNG.
Τα νεότερα κρουαζιερόπλοια σχεδιάζονται για να λειτουργούν με παραδοσιακό ναυτιλιακό πετρέλαιο, LNG ή εναλλακτικές λύσεις, όπως το βιολογικό LNG, που αντιπροσωπεύουν μόνο ένα κλάσμα της κατανάλωσης καυσίμων στις ΗΠΑ.