Ξεχωριστή λωρίδα θα έχουν μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 τα οχήματα στα οποία επιβαίνουν τουλάχιστον δύο άτομα στον περιφερειακό του Παρισιού, όπως ανακοίνωσε η δημοτική αρχή της γαλλικής πρωτεύουσας.
Παράλληλα, το όριο ταχύτητας στην πολυσύχναστη περιφερειακή οδό θα κατέβει στα 50 από τα 70 χιλιόμετρα την ώρα.
Με στόχο τη μείωση της ρύπανσης και του θορύβου στη Boulevard Peripherique -έναν από τους δρόμους με την πιο αυξημένη κίνηση στην Ευρώπη- οι περιορισμοί θα τεθούν σε ισχύ «λίγες εβδομάδες μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο αντιδήμαρχος Μεταφορών Νταβίντ Μπελιάρ, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
Speed limits and car-sharing.
Paris will set a speed limit of 50 kilometres per hour (30 mph) on the French capital's congested ring road and add a car-sharing lane after next year's Olympic Games, city hall sayshttps://t.co/204oqTMp8B pic.twitter.com/Hd4D8XvSK2
— AFP News Agency (@AFP) November 24, 2023
Ο μήκους 35 χιλιομέτρων περιφερειακός -γνωστός και ως «Periph» στο Παρίσι- χρησιμοποιείται από περίπου 1,2 εκατομμύρια οχήματα κάθε μέρα.
Απαντώντας στους φόβους ότι τα νέα μέτρα θα επιδεινώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση, ο Μπελιάρ είπε ότι «θέλουμε τον ίδιο αριθμό μετακινήσεων με λιγότερα οχήματα».
«Ο περιφερειακός δεν πρέπει πλέον να είναι ένας αστικός αυτοκινητόδρομος» αλλά μια «αστική λεωφόρος», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με το AFP, σε περίπου το 80% των οχημάτων που κινούνται στον περιφερειακό, επιβαίνει μόνο ο οδηγός.
Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, η αριστερή λωρίδα θα προορίζεται για αυτοκίνητα που μεταφέρουν δύο ή περισσότερα άτομα σε ώρες αιχμής, ενώ οι παραβάτες θα εντοπίζονται από κάμερες και θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο.