Για το πρώτο γνωστό ταξίδι του εκτός Βόρειας Κορέας εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια, ο Κιμ Γιονγκ Ουν κατά πάσα πιθανότητα θα επιλέξει το αγαπημένο του μεταφορικό μέσο: ένα Acela της Amtrak, πολυτελώς διακοσμημένο, βαριά θωρακισμένο και εξαιρετικά αργοκίνητο τρένο.
Νοτιοκορεατικά μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν τη Δευτέρα, ότι το τρένο του Κιμ αναχώρησε από την πρωτεύουσα της Βόρειας Κορέας, Πιονγκγιάνγκ, για το μακρύ ταξίδι του στην Ρωσία, και συγκεκριμένα για το Βλαδιβοστόκ.
Αλλά, ο χρόνος του ταξιδιού, με το απελπιστικά αργό τρένο του, υπολογίζεται σε 20 ώρες, πολύ περισσότερο από ό,τι θα μπορούσε να διαρκέσει οποιαδήποτε πτήση. Όταν ο Κιμ ταξίδεψε στο Βιετνάμ για τη δεύτερη σύνοδο κορυφής του με τον Τραμπ, το ταξίδι διήρκεσε 65 ώρες.
Όμως τα τρένα, είναι ένας σχετικά απαρατήρητος τρόπος μετακίνησης σε σύγκριση με τα αεροπλάνα τα οποία μπορούν να εντοπιστούν με δεδομένα παρακολούθησης πτήσεων ή με ραντάρ. Και άρα ασφαλέστερο.
Την είδηση ότι ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν έχει αναχωρήσει για τη Ρωσία επιβεβαίωσε το Κρεμλίνο, σημειώνοντας ότι η επίσκεψη πραγματοποιείται έπειτα από πρόσκληση του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν.
Αμερικανοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι ο Κιμ είναι πιθανό να συναντηθεί με τον Πούτιν όπου αναμένεται να συζητήσουν για τις αποστολές όπλων που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους Ρώσους στον πόλεμο με την Ουκρανία.
Στο αναλυτικό της δημοσίευμα η Washington Post, τονίζει ότι ο Κιμ ταξιδεύει σπανίως στο εξωτερικό, από τότε που ανέλαβε την ηγεσία της χώρας μετά το θάνατο του πατέρα του Κιμ Γιονγκ Ιλ το 2011, ενώ η Βόρεια Κορέα αποκόπηκε σε μεγάλο βαθμό από τον υπόλοιπο κόσμο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.
Όπως ο πατέρας του, ο οποίος λέγεται ότι φοβόταν τα αεροπλάνα, και ο παππούς του – ο Κιμ Ιλ Σουνγκ, ο ιδρυτής της Βόρειας Κορέας – ο Κιμ ταξίδευε διεθνώς κυρίως με ένα ειδικά κατασκευασμένο τρένο, ένα ασυνήθιστο μέσο μεταφοράς για ηγέτη του 21ου αιώνα.
Από γκουρμέ γεύματα μέχρι Mercedes
Ελάχιστοι είναι όσοι έχουν ταξιδέψει με το τρένο του ηγέτη της Βόρειας Κορέας. Ωστόσο, οι φωτογραφίες από τα κρατικά μέσα ενημέρωσης, οι μαρτυρίες των ταξιδιωτών και οι αναφορές των μυστικών υπηρεσιών αποκαλύπτουν την εικόνα της πολυτέλειας.
Τα βαγόνια είναι βαμμένα με ένα έντονο πράσινο χρώμα εξωτερικά. Πλάνα από το εσωτερικό δείχνουν αστραφτερά λευκά βαγόνια, με μακριά τραπέζια για ενημερώσεις και τηλεοράσεις επίπεδης οθόνης. Άλλες εικόνες δείχνουν δωμάτια με κόκκινες δερμάτινες πολυθρόνες.
Μια από τις πιο λεπτομερείς αναφορές από ένα ταξίδι με το τρένο του ηγέτη της Βόρειας Κορέας προέρχεται από έναν Ρώσο αξιωματούχο, τον Κονσταντίν Πουλικόφσκι, ο οποίος αφηγήθηκε ένα ταξίδι στην Άπω Ανατολή της Ρωσίας με τον Κιμ Γιονγκ Ιλ σε ένα βιβλίο με τίτλο “Orient Express”.
Το βιβλίο του Πουλικόφσκι περιέγραψε το γκουρμέ μενού με μεγάλη ποικιλία φαγητών.
Οι επιβαίνοντες μπορούσαν να παραγγείλουν οποιοδήποτε πιάτο από την ρωσική κινεζική , κορεατική , ιαπωνική και γαλλική κουζίνα”, έγραψε ο Πουλικόφσκι, προσθέτοντας ότι υπήρχαν κιβώτια με κρασιά Μπορντό και Βουργουνδίας και ζωντανοί αστακοί.
Τους ταξιδιώτες διασκέδαζαν νεαρές τραγουδίστριες.
Ένα άρθρο του 2009 από τη νοτιοκορεατική εφημερίδα Chosun Ilbo, που επικαλείται αναφορές των μυστικών υπηρεσιών, ανέφερε ότι το τρένο διαθέτει συνολικά 90 βαγόνια. Ορισμένα είναι σχεδιασμένα για τη μεταφορά οχημάτων: Ο Γκεόργκι Τολοράγια, ένας άλλος Ρώσος διπλωμάτης που ταξίδεψε με τον Κιμ Γιονγκ Ιλ το 2001, έγραψε αργότερα ότι σε εκείνο το ταξίδι μεταφέρθηκαν δύο θωρακισμένα αυτοκίνητα Mercedes.
Ο Ρώσος διπλωμάτης δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια επιθεώρησης του τρένου του Κιμ Γιονγκ Ιλ το 2001 από Ρώσους τεχνικούς, διαπίστώθηκε ότιο τα δύο βασικά βαγόνια, το υπνοδωμάτιο του Κιμ και το «σαλόνι» όπου υποδεχόταν τους επισήμους, είχαν έξτρα, ισχυρή, θωράκιση
Γιατί είναι αργό
Η τυπική αμαξοστοιχία Acela της Amtrak έχει εννέα βαγόνια. Ωστόσο, το αμερικανικό τρένο ταξιδεύει πολύ πιο γρήγορα, με μέγιστη ταχύτητα έως και 150 μίλια/ώρα. Το τρένο του Κιμ έχει αναφερόμενη μέγιστη ταχύτητα 55 μίλια/ώρα.
Η αργή ταχύτητα του βορειοκορεατικού τρένου αποδίδεται κυρίως στο τεράστιο βάρος του, αποτέλεσμα της πρόσθετης θωράκισης.
Τεράστια αναστάτωση
Το τρένο προκαλεί αναστάτωση όταν ταξιδεύει, συχνά λόγω ζητημάτων ασφαλείας.
Η εφημερίδα Chosun Ilbo, το 2009, ανέφερε ότι περίπου 100 πράκτορες ασφαλείας σαρώνουν για ενδεχόμενες απειλές τους σταθμούς για να ερευνήσουν για ενδεχόμενες απειλές, ενώ το ρεύμα απενεργοποιείται για να μην μπορούν να κινηθούν άλλα τρένα.
Υπάρχει επίσης μια μεγάλη ομάδα υλικοτεχνικής υποστήριξης που περιλαμβάνει μεταφορικά αεροπλάνα Il-76 της πολεμικής αεροπορίας σοβιετικής κατασκευής και ελικόπτερα Mi-17, ανέφερε η εφημερίδα.
Τρένο που προπορεύεται, φροντίζει να είναι ασφαλείς οι γραμμές.
Εκτός από την αργή ταχύτητα, υπάρχουν και άλλες δυσκολίες. Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ρωσίας χρησιμοποιεί διαφορετικό μέγεθος χάραξης από αυτό που χρησιμοποιείται στην κορεατική χερσόνησο, γεγονός που απαιτεί σημαντική αναμονή στα σύνορα. Η Κίνα, ωστόσο, χρησιμοποιεί το ίδιο εύρος με τη Βόρεια Κορέα.
Δεν είναι ο μόνος
Ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας δεν είναι ο μόνος παγκόσμιος ηγέτης που προτιμά τα σιδηροδρομικά ταξίδια από τα αεροπορικά. Λόγω των απειλών σε καιρό πολέμου για τις αερομεταφορές, σχεδόν όλοι οι επισκέπτες στο Κίεβο φτάνουν μέσω της σιδηροδρομικής υπηρεσίας της Ουκρανίας.
Ο οικοδεσπότης του Κιμ στη Ρωσία έχει επίσης το δικό του μυστικό πολυτελές θωρακισμένο τρένο. Ορισμένοι δημοσιογράφοι υποστηρίζουν ότι ο Πούτιν ταξιδεύει πιο τακτικά με τον σιδηρόδρομο από το 2021 λόγω των ανησυχιών για την ασφάλειά του.
naftemporiki.gr