Την οργή των περιβαλλοντικών οργανώσεων προκάλεσε τη Δευτέρα η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς επιβεβαίωσε τα σχέδιά της να χορηγήσει εκατοντάδες νέες άδειες εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου για τη Βόρεια Θάλασσα.
Σύμφωνα με τις αρχές, η κίνηση αυτή θα προστατεύσει πάνω από 200.000 θέσεις εργασίας και θα ενισχύσει την ενεργειακή ανεξαρτησία της χώρας σε μια εποχή γεωπολιτικής αστάθειας μετά την πλήρους κλίμακας εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Η πρώτη από τις νέες άδειες θα εκδοθεί αυτό το φθινόπωρο.
Η τεχνολογία CCUS
Παράλληλα με τις νέες γεωτρήσεις για ορυκτά καύσιμα, η κυβέρνηση επιβεβαίωσε επίσης τις τοποθεσίες δύο νέων “clusters” για τη χρήση δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon capture and utilization- CCUS) στην βορειοανατολική Σκωτία και στο Χάμπερ
Η τεχνολογία CCUS, διαδικασία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα που πρόκειται να ανακυκλωθεί για περαιτέρω χρήση, θεωρείται ότι συμβάλλει σημαντικά στην μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αλλά έχει αμφισβητηθεί από περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Σούνακ: «Ζωτικής σημασίας να ενισχύσουμε την ενεργειακή μας ασφάλεια»
“Τώρα περισσότερο από ποτέ, είναι ζωτικής σημασίας να ενισχύσουμε την ενεργειακή μας ασφάλεια και να αξιοποιήσουμε αυτή την ανεξαρτησία για να προσφέρουμε πιο προσιτή και καθαρή ενέργεια στα βρετανικά σπίτια και τις επιχειρήσεις”, δήλωσε ο πρωθυπουργός Ρίσι Σουνάκ.
“Ακόμα και όταν θα έχουμε φτάσει στο καθαρό μηδέν το 2050, το ένα τέταρτο των ενεργειακών μας αναγκών θα προέρχεται από πετρέλαιο και φυσικό αέριο”, πρόσθεσε. “Αλλά υπάρχουν εκείνοι που θα προτιμούσαν να προέρχονται από εχθρικά κράτη παρά από τις προμήθειες που έχουμε εδώ στην πατρίδα μας”.
Η Ζώνη χαμηλών εκπομπών του Λονδίνου
Η ανακοίνωση του Ηνωμένου Βασιλείου σχετικά με τα σχέδιά του για το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο της Βόρειας Θάλασσας έρχεται σε μια περίοδο αναζωπύρωσης της συζήτησης σχετικά με την εφαρμογή πράσινων πολιτικών, όπως η ζώνη εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών του Λονδίνου (Ultra Low Emission Zone- ULEZ).
Βασική πολιτική του δημάρχου του Λονδίνου Sadiq Khan, το πρόγραμμα καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της βρετανικής πρωτεύουσας, χρεώνοντας τους οδηγούς των οποίων τα οχήματα δεν συμμορφώνονται με ένα συγκεκριμένο σύνολο προτύπων εκπομπών.
Ο Sunak, με ανάρτησή του στο X, ανέφερε ότι “επανεξετάζει προγράμματα κατά των ρύπων των αυτοκινήτων σε όλη τη χώρα”.
Ορισμένοι συντηρητικοί βουλευτές έχουν αμφισβητήσει τα σχέδια της κυβέρνησης να σταματήσει την πώληση νέων πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών μέχρι το 2030, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου που προβλέπει ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές καυσαερίων μέχρι το 2035.
Ορισμένοι βουλευτές του κόμματος του Σουνάκ εισηγήθηκαν την αναβολή της προθεσμίας του 2030, αλλά ο Βρετανός πρωθυπουργός δεν φαίνεται να συμφωνεί.
naftemporiki.gr