Σε ένα θαύμα ελπίζουν πλεόν οι ομάδες που δίνουν μάχη για τον εντοπισμό του τουριστικού υποβρυχίου Titan, που χάθηκε, καθώς προσπαθούσε να φτάσει σε βάθος 4 χιλιομέτρων, στο ναυάγιο του Τιτανικού. Το χρονικό όριο που είχε προσδιοριστεί από μερίδα ειδικών (λίγο μετά τις 14:00 ώρα Ελλάδος) για την εξάντληση του οξυγόνου που είχαν στη διάθεσή τους τα 5 μέλη του πληρώματος, έχει παρέλθει. Παρόλα αυτά υπάρχουν κάποιοι που εξακολουθούν να ελπίζουν, καθώς ανάλογα με τις αντοχές του οργανισμού και τη διαχείριση που έγινε εντός του βαθυσκάφους, κάποιοι ενδέχεται να έχουν επιβιώσει.
Οι ειδικές ομάδες ΗΠΑ και Καναδά έχουν επεκτείνει την ακτίνα των ερευνών σε έκταση 10.000 τετραγωνικών μιλίων. Εξακολουθούν δε να λαμβάνουν πλήθος ήχων από χτυπήματα, αν και δεν μπορούν να πουν με βεβαιότητα από πού προέρχονται αυτά.
Η Ακτοφυλακή των Ηνωμένων Πολιτειών, η οποία συντονίζει την επιχείρηση, έχει αρνηθεί πάντως να ανακοινώσει το τέλος των ερευνών για τη διάσωση των πέντε επιβαινόντων. «Οσο βρίσκεται σε εξέλιξη η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, υπάρχει ελπίδα», δήλωσε ο λοχαγός Τζέιμι Φρέντερικ ,εκπρόσωπος του Λιμενικού Σώματος, στη Βοστώνη. Η αγωνιώδης έρευνα για το βαθυσκάφος Τιτάν έχει επικεντρωθεί στην περιοχή όπου εντοπίστηκαν οι ήχοι. Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης επεκτάθηκε χθες με την ενσωμάτωση πλοίων από τον Καναδά, τις ΗΠΑ, τη Νορβηγία, τη Γαλλία και ειδικούς από το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό.
Συνολικά, 10 σκάφη, υποστηριζόμενα από τρία αεροσκάφη C-130 του Στρατού των ΗΠΑ, χτενίζουν μια έκταση 20.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων και σε βάθος σχεδόν τεσσάρων χιλιομέτρων, αναζητώντας κάποιο ίχνος. Οι καιρικές συνθήκες επιδεινώθηκαν χθες το απόγευμα αυξάνοντας την πολυπλοκότητα της επιχείρησης. Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακτοφυλακή κύματα ύψους δύο έως τριών μέτρων και άνεμοι με ριπές έως και 50 χιλιομέτρων την ώρα ,καταγράφονταν στην περιοχή έρευνας τις τελευταίες ώρες.
Ο Δρ Κεν Λεντέζ ειδικός στην υπερβαρική ιατρική στο Πανεπιστήμιο Memorial στο St John’s, είπε στο BBC News ότι, ανάλογα με τις συνθήκες, ορισμένοι από τους επιβαίνοντες θα μπορούσαν να επιβιώσουν περισσότερο από το αναμενόμενο.
«Εξαρτάται από το πόσο κρυώνουν και πόσο αποτελεσματικοί είναι στη διατήρηση του οξυγόνου», ανέφερε, προσθέτοντας ότι το ρίγος θα καταναλώσει πολύ οξυγόνο, ενώ το να τυλιχτεί κανείς με μία κουβέρτα μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της θερμότητας. Εξήγησε πως το να τελειώσει το οξυγόνο είναι μια σταδιακή διαδικασία. «Δεν είναι σαν να σβήνεις ένα φως, είναι σαν να σκαρφαλώνεις σε ένα βουνό – το πόσο γρήγορα πέφτει η θερμοκρασία και ο μεταβολισμός εξαρτάται από το πόσο γρήγορα ανεβαίνεις σε αυτό το βουνό» τόνισε. Ενώ παραδέχτηκε ότι δεν γνωρίζουμε την πλήρη κατάσταση μέσα στο υποβρύχιο, ο Δρ Λεντέζ σημείωσε ότι οι συνθήκες μπορεί να είναι διαφορετικές από άτομο σε άτομο και ότι παρόλο που είναι μια «ενοχλητική συζήτηση», ορισμένοι θα μπορούσαν να επιβιώσουν περισσότερο από άλλους. «Δεν γνωρίζουμε τον ρυθμό κατανάλωσης οξυγόνου ανά επιβάτη στο υποβρύχιο», είπε ο Αντιναύαρχος Μάουγκερ στο BBC.
Η σύζυγος του CEO της OceanGate είναι απόγονος επιβατών του Τιτανικού- Η ιστορία τους
Πώς θα έρθει στην επιφάνεια αν εντοπιστεί
Μπορεί να μοιάζει με ένα γιγάντιο πηνίο από σχοινί, αλλά αυτό που μπορεί να κάνει είναι εξαιρετικά σημαντικό. Αυτό είναι το Flyaway Deep Ocean Salvage System (FADOSS) και χρησιμοποιείται από το Ναυτικό των ΗΠΑ.
Υπάρχει ένα FADOSS αυτήν τη στιγμή στο St John’s και περιμένει ένα διαθέσιμο ROV (απομακρυσμένο όχημα) ώστε να μπορεί να αναπτυχθεί στην περιοχή αναζήτησης.
Αξιωματούχος του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ δήλωσε στο BBC ότι το FADOSS δένεται στο κατάστρωμα ενός πλοίου από το ένα άκρο και στη συνέχεια το άλλο άκρο του συνδέεται με ένα ROV, το οποίο καταδύεται στα βάθη του ωκεανού.
Είναι αρκετά δυνατό για να σηκώσει 27.000 κιλά και μπορεί να καταδυθεί σε βάθος μεγαλύτερο των 6 χιλιομέτρων.