Η OceanGate Expeditions, η εταιρεία στην οποία ανήκει το τουριστικό υποβρύχιο που χάθηκε ενώ ταξίδευε στον Βόρειο Ατλαντικό, προς το ναυάγιο του Τιτανικού, είχε κάνει αναφορά, σε ανάρτησή της νωρίτερα αυτόν τον μήνα, στους δορυφόρους της Starlink, ευχαριστώντας τον Έλον Μασκ.
Όπως είναι γνωστό, το υποβρύχιο χρησιμοποιεί τη δορυφορική τεχνολογία της Starlink για την επικοινωνία του.
Με τον χρόνο να τελειώνει για τους πέντε επιβαίνοντες στο υποβρύχιο, καθώς εκτιμάται ότι έχουν οξυγόνο για ακόμη 30 ώρες περίπου, ο ο Μασκ δεν έχει σχολιάσει την κατάσταση, μέχρι στιγμής.
Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή το τουριστικό υποβρύχιο, που ονομάζεται Titan, έχασε την επικοινωνία με το καναδικό ερευνητικό πλοίο The Polar Prince δύο ώρες μετά την κατάδυσή τους προς το ναυάγιο του Τιτανικού. Για τον εντοπισμό τους είναι σε εξέλιξη κοινή επιχείρηση μεταξύ των στρατιωτικών δυνάμεων των ΗΠΑ και του Καναδά.
Τρεις εβδομάδες πριν από την αποστολή, η εταιρεία ανήρτησε στο Twitter ότι η Starlink, ένας παγκόσμιος πάροχος υπηρεσιών Διαδικτύου με στόχο την παροχή του σε απομακρυσμένες περιοχές, βοήθησε την εταιρεία στις δραστηριότητές της στη μέση του ωκεανού. «Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στη μέση του Βόρειου Ατλαντικού, έχουμε τη σύνδεση στο Διαδίκτυο που χρειαζόμαστε για να πετύχουμε τις καταδύσεις», είχε γράψει η OceanGate Expeditions, ευχαριστώντας την Starlink.
Παραμένει άγνωστο εάν η Starlink έπαιξε κάποιο ρόλο στην εξαφάνιση του υποβρυχίου ή στην απώλεια των επικοινωνιών του ή αν χρησιμοποιήθηκε σε αυτήν την αποστολή, στο υποβρύχιο ή στο ερευνητικό πλοίο Polar Prince. Δεν είναι επίσης σαφές εάν η SpaceX, η εταιρεία πίσω από το Starlink, και η OceanGate, έχουν οικονομικούς ή επιχειρηματικούς δεσμούς.
Επίσης, παρά το γεγονός ότι οι χρήστες των social media έχουν υπογραμμίσει τη σχέση της συγκεκριμένης δορυφορικής τεχνολογίας με την OceanGate, ούτε η Starlink ούτε ο Μασκ έχουν σχολιάσει την εξαφάνιση. Επιπλέον δεν διευκρίνισαν εάν όντως υπάρχει σχέση μεταξύ της OceanGate και της Starlink.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ανταποκριτής του CBS News David Pogue, ο οποίος έχει ασχοληθεί με τις καταδύσεις της OceanGate συμμετέχοντας σε ένα ταξίδι στο σκάφος που ήταν στην επιφάνεια, ανέφερε στο Twitter τη Δευτέρα ότι έχει συμβεί στο παρελθόν παρόμοια κατάσταση, με το πλήρωμα στην επιφάνεια να νάχει τη θέση του υποβρυχίου. Σε αυτή την περίπτωση όμως, αν και η τοποθεσία του σκάφους ήταν άγνωστη, σύμφωνα με τον Pogue, τα μέλη του πληρώματος μπορούσαν «ακόμα να στείλουν σύντομα μηνύματα στο υποβρύχιο, απλά δεν ήξεραν πού βρισκόταν». Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία είχε κλείσει τότε το Διαδίκτυο για να αποτρέψει τους δημοσιογράφους να σχολιάσουν το περιστατικό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.