Skip to main content

Σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ινδία: Θρίλερ με την αναγνώριση των νεκρών- Πάνω από 100 πτώματα στα αζήτητα

EPA/PIYAL ADHIKARY

Δεν επιτρέπεται η διενέργεια νεκροτομής σε πτώμα που βρίσκεται στα αζήτητα αν δεν παρέλθουν 96 ώρες.

Πάνω  από 100 πτώματα θυμάτων του πιο πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην Ινδία των τελευταίων 20 χρόνων,  δεν έχουν αναγνωριστεί ακόμη, με την διαδικασία να εξελίσσεται σε θρίλερ.

Το δυστύχημα σημειώθηκε την Παρασκευή όταν ένα επιβατικό τρένο προσέκρουσε με ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα πάνω σε εμπορική αμαξοστοιχία. Τρία βαγόνια έπεσαν στη διπλανή σιδηροδρομική γραμμή, με αποτέλεσμα να χτυπήσουν το πίσω μέρος ενός τρένου εξπρές που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Μπανγκαλόρ- Καλκούτα στο κρατίδιο Οντίσα στο ανατολικό τμήμα της χώρας.

Έπειτα από ασταμάτητες προσπάθειες για τη διάσωση των επιζώντων και για τον καθαρισμό και επισκευή των γραμμών, το βράδυ της Κυριακής άρχισαν τα επιβατικά και εμπορικά τρένα να περνούν και πάλι από το σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας .

Μέχρι χθες το απόγευμα περίπου 100 πτώματα δεν είχαν αναγνωριστεί, όπως είπε στο Reuters ένας ανώτερος αξιωματούχος του υπουργείου Υγείας του κρατιδίου.

Δεν μπορεί να διενεργηθεί

Ο Μπιτζάι Κουμάρ Μοχαπάτρα, επικεφαλής του υγειονομικού τμήματος της Οντίσα, είπε ότι οι αρχές προσπαθούν να προμηθευτούν κοντέινερ ψυγεία για τη διατήρηση των πτωμάτων.

Οι φωτογραφίες των νεκρών σε γιγαντοοθόνες

“Δεν μπορεί να διενεργηθεί νεκροτομή αν δεν αναγνωριστούν τα πτώματα”, είπε ο Μοχαπάτρα εξηγώντας ότι με βάση τους κανονισμούς του κρατιδίου δεν επιτρέπεται η διενέργεια νεκροτομής σε πτώμα που βρίσκεται στα αζήτητα αν δεν παρέλθουν 96 ώρες.

Στο μεγαλύτερο νοσοκομείο της Μπουμπανεσουάρ, της πρωτεύουσας του κρατιδίου Ορίσα, στο All India Institute of Medical Sciences (AIIMS), γιγαντοθόνες προβάλλουν φωτογραφίες των νεκρών για να βοηθήσουν τις απελπισμένες οικογένειες που αναζητούν τους δικούς τους ανθρώπους σε νοσοκομεία και νεκροτομεία.

΄Ενας λεπτομερής κατάλογος με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του κάθε νεκρού έχει συνταχθεί, αλλά οι συγγενείς θα πρέπει πρώτα να δουν–όσο μακάβριο κι αν είναι το θέαμα–τις φωτογραφίες των πτωμάτων για να εντοπίσουν τους δικούς τους που αγνοούνται, είπε στο Ρόιτερς ένας υψηλόβαθμος αξιωματούχος της αστυνομίας.

Στα τρένα επέβαιναν επιβάτες από πολλά κρατίδια και αξιωματούχοι από επτά κρατίδια (Ασάμ, Μπιχάρ, Τζάρκχαντ, Δυτική Βεγγάλη, Ταμίλ Ναντού, Καρνατάκα και Άντρα Πραντές) βρίσκονται στο Μπαλασόρ για να βοηθήσουν τους συγγενείς να αναγνωρίσουν και να παραλάβουν τους οικείους τους, πρόσθεσε ο αξιωματούχος της αστυνομίας.

Αναζητούνται ακόμη οι αιτίες

Το Συμβούλιο Σιδηροδρόμων της Ινδίας πρότεινε να αναλάβει τη διενέργεια της έρευνας για τα αίτια του δυστυχήματος το Ομοσπονδιακό Κεντρικό Γραφείο Ερευνών, ενώ μια ξεχωριστή έρευνα, υπό τον επίτροπο ασφάλειας των σιδηροδρόμων για τη συγκεκριμένη περιοχή, ξεκίνησε χθες.

Η ομάδα του Ομοσπονδιακού Κεντρικού Γραφείου Ερευνών θα μεταβεί στον τόπο της τραγωδίας σήμερα και θα ξεκινήσει την έρευνά της.

Η αστυνομία σιδηροδρόμων απήγγειλε κατηγορίες για εγκληματική αμέλεια χωρίς να κατονομάσει υπόπτους.

Η πιθανότερη αιτία του δυστυχήματος ήταν ένα σφάλμα στο σύστημα σηματοδότησης, σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση, κάτι που αφήνει να εννοηθεί ότι το Coromandel Express που κινούνταν νότια προς το Τσενάι από την Καλκούτα, μπήκε σε άλλη σιδηροδρομική γραμμή στην οποία ήδη βρισκόταν εμπορική αμαξοστοιχία και προσέκρουσε με ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα πάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία.

Τρία βαγόνια έπεσαν στη διπλανή σιδηροδρομική γραμμή, με αποτέλεσμα να χτυπήσουν το πίσω μέρος ενός τρένου εξπρές που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Μπανγκαλόρ- Καλκούτα.