Δέκα πόλεις ξεχωρίζει για τις πρωτοβουλίες τους να δημιουργήσουν υποδομές που εξυπηρετούν την ποδηλασία σε αστικό περιβάλλον το Bloomberg Initiative for Cycling Infrastructure.
Η συνεργασία μεταξύ της Bloomberg Philanthropies και της Global Designing Cities Initiative επιβραβεύει τις πόλεις που κάνουν σημαντικά βήματα για να προωθήσουν την χρήση ποδηλάτου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου που γιορτάζεται στις 3 Ιουνίο.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε τον Οκτώβριο κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής του CityLab στο Άμστερνταμ και έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 275 αιτήσεις από 66 χώρες και έξι ηπείρους, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση.
Ανέμεσα στις πόλεις που διακρίθηκαν, και θα λάβουν 400.000 δολάρια, είναι η Φορταλέζα της Βραζιλίας, η οποία είχε να αντιμετωπίσει την έλλειψη ασφαλών και προσβάσιμων ποδηλατοδρόμων. Την τελευταία δεκαετία, η πόλη έχει κάνει σημαντικά βήματα για να γίνει μια μητρόπολη φιλική προς το ποδήλατο, θέτοντας τη δημουργία υποδομών για την ποδηλασία και την οδική ασφάλεια στην κορυφή των προτεραιοτήτων της.
Οι άλλοι εννέα νικητές βρίσκονται σε όλο τον κόσμο.
Στην Αφρική, η πρωτεύουσα της Αιθιοπίας Αντίς Αμπέμπα σχεδιάζει να διπλασιάσει τον αριθμό των λωρίδων για να πετύχει το μεγαλύτερο δίκτυο ποδηλασίας πόλεων της χώρας.
Η Μομπάσα της Κένυας θα διαγραμμίσει και θα συνδέσει δίκτυο ποδηλάτων κατά μήκος των βασικών διαδρόμων με μεγάλους όγκους ποδηλατών, ενώ το Κελιμάνε της Μοζαμβίκης θα χρησιμοποιήσει τη δωρεά του για τη δημιουργία νέους ποδηλατοδρόμους, πεζόδρομους και ζώνες φόρτωσης ταξί ποδηλάτων με στόχο τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Στην Ευρώπη, το Μιλάνο – που έχει προσπαθήσει να είναι η πιο φιλική προς το ποδήλατο πόλη της ηπείρου- και η Λισαβόνα σχεδιάζουν να δημιουργήσουν νέους ποδηλατόδρομους για να συνδέσουν δεκάδες σχολεία σε όλη την πόλη για να δημιουργήσουν ασφαλή πρόσβαση για το ποδήλατο για τα παιδιά.
Στην άλλη άκρη του κόσμου, η Μπογκοτά της Κολομβίας θα επικεντρώσει επίσης το έργο της στα παιδιά, συνεργαζόμενη με τους νεότερους κατοίκους της για να σχεδιάσει νέες υποδομές που θα βοηθήσουν στην αναζωογόνηση μιαςς φτωχής γειτονιάς.
Στην Ινδία, η πόλη Πίμπρι-Τσιντσουάντ θα χρησιμοποιήσει τα χρήματα για να λανσάρει το μοντέλο «της πόλης των 15 λεπτών» που θα επικεντρώνεται στην ποδηλασία.
Οι άλλες πόλεις που διακρίθηκαν είναι τα Τίρανα της Αλβανίας, που θα χρησιμοποιήσει σχεδιασμό ασφαλούς διασταύρωσης για να δημιουργήσει ένα δίκτυο ποδηλασίας όλων των ηλικιών και το Ουέλινγκτον της Νέας Ζηλανδίας, που θα ζητήσει τη συμβολή των κοινοτήτων ιθαγενών στην προσπάθειά της να αυξήσει τον αριθμό των ποδηλατοδρόμων κατά 160%.