Skip to main content

Ιταλία: Σάλος για την «Γοργόνα της Μονόπολι»

Πολλοί την χαρακτηρίζουν «προκλητική» - «Αναπαράσταση της πραγματικότητας» λέει ο καθηγητής των φοιτητών που την φιλοτέχνησαν.

Το αισθησιακό άγαλμα μιας γοργόνας που τοποθετήθηκε σε πλατεία της Μονόπολι, στην Απουλία, στη νότια Ιταλία, έχει προκαλέσει σάλο επειδή είναι “πολύ προκλητικό”.

Το άγαλμα φιλοτεχνήθηκε από σπουδαστές της σχολής τεχνών Luigi Ross, και έχει γίνει ήδη αντικείμενο χλευασμού μετά την κοινοποίηση φωτογραφιών του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

“Δύο στήθη σιλικόνης και, κυρίως, πελώρια οπίσθια που δεν έχω ξαναδεί ποτέ γοργόνα. Τουλάχιστον όχι σε καμία που ξέρω”, έγραψε στο facebook, η ηθοποιός Τιτσιάνα Σκιαβαρέλι.

Ο Αντόλφο Μαρτσιάνο, διευθυντής της σχολής Luigi Rosso, υπερασπίστηκε το άγαλμα, λέγοντας ότι αποτελεί “φόρο τιμής στη μεγάλη πλειονότητα των γυναικών που έχουν καμπύλες”.

Όπως ανέφερε, ο δήμαρχος της Μονόπολι ανέθεσε στους μαθητές του να δημιουργήσουν διάφορα αγάλματα για την πόλη, μεταξύ των οποίων και ένα με θέμα τη θάλασσα.

Ο Μαρσιάνο δήλωσε ότι δεν θέλει να κρίνει την έμπνευση των μαθητών, ωστόσο θεωρεί το έργο “ως αναπαράσταση της πραγματικότητας,, στην προκειμένη περίπτωση του γυναικείου σώματος”.

Πρόσθεσε: “Βλέπετε διαφημίσεις στην τηλεόραση με μοντέλα που είναι πολύ αδύνατα, αλλά η γοργόνα είναι σαν ένας φόρος τιμής στη μεγάλη πλειοψηφία των γυναικών που είναι καμπυλόγραμμες, ειδικά στη χώρα μας. Θα ήταν πολύ κρίμα αν είχαμε αναπαραστήσει μια γυναίκα που ήταν εξαιρετικά αδύνατη”.

Ο Μπέπε, ο οποίος ζει στην πόλη δήλωσε ότι το γλυπτό, έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις τις τελευταίες ημέρες, με ορισμένους να το επικρίνουν ως “πολύ προκλητικό”.

Οι μαθητές δημιούργησαν επίσης ένα άγαλμα αφιερωμένο στα θύματα εργατικών ατυχημάτων, το οποίο θα αποκαλυφθεί τη Δευτέρα. “Αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό από τη γοργόνα”, δήλωσε ο Μαρσιάνο.

Γυναικεία αγάλματα σε άλλες περιοχές της Ιταλίας έχουν προκαλέσει παρόμοιες αντιδράσεις. Το 2021, ένα χάλκινο άγαλμα που απεικόνιζε μια γυναίκα με διαφανές φόρεμα στην πόλη Σάπρι της Καμπανίας προκάλεσε μια διαμάχη για σεξισμό. Το έργο, του γλύπτη Εμανουέλε Στιφάνο, ήταν ένας φόρος τιμής στο La Spigolatrice di Sapri (Η συλλέκτρια του Sapri), που έγραψε ο ποιητής Λουίτζι Μερκαντίνι το 1857.

Το άγαλμα, το οποίο χαρακτηρίστηκε “προσβολή για τις γυναίκες”, αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια τελετής στην οποία παρέστη ο πρώην πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε.

naftemporiki.gr