Οι Παριζιάνοι ψήφισαν υπέρ της απαγόρευσης των κοινόχρηστων ηλεκτρικών πατινιών στη γαλλική πρωτεύουσα – αλλά οι βιομηχανίες παραγωγής και εκμεράλλευσής τους ορκίζονται να συνεχίσουν να το αντιπαλεύουν.
Παρόλο που το δημοψήφισμα της Κυριακής δεν ήταν δεσμευτικό και η συμμετοχή ήταν πολύ χαμηλή, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό υποσχέθηκε να σεβαστεί τα αποτελέσματα και να μην ανανεώσει τις συμβάσεις με τις Lime, Dott και Tier, τις τρεις επιχειρήσεις που διαχειρίζονται σήμερα τα e-scooters στη γαλλική πρωτεύουσα.
Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα 15.000 ηλεκτρικά πατίνια θα εγκαταλείψουν την Πόλη του Φωτός εν μία νυκτί: Οι άδειες λειτουργίας ισχύουν μέχρι τις 31 Αυγούστου.
Οι φορείς εκμετάλλευσης των πατινιών άσκησαν σκληρές πιέσεις για να επηρεάσουν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Παρά την αποτυχία τους , λένε ότι δεν θα εγκαταλείψουν το Παρίσι χωρίς μάχη και υποστηρίζουν ότι το αποτέλεσμα είναι αμφισβητήσιμο επειδή συμμετείχε μόλις το 7,46% των εκλογέων που είχαν δικαίωμα ψήφου – και οι περισσότεροι από αυτούς ήταν μεγαλύτεροι σε ηλικία και λιγότερο πιθανό να είναι τακτικοί χρήστες ηλεκτρονικών σκούτερ.
“Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας θα έχει άμεσο αντίκτυπο στις μετακινήσεις 400.000 ανθρώπων το μήνα, το 71% των οποίων είναι κάτοικοι ηλικίας 18-35 ετών”, δήλωσε εκπρόσωπος της Dott.” Πρόκειται για οπισθοχώρηση στις βιώσιμες μεταφορές στο Παρίσι ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024″.
Στήριξη από τον υπουργό
Οι Lime, Dott και Tier είναι πιθανό να λάβουν υποστήριξη από τον Κλεμάν Μπον, τον Γάλλο υπουργό Μεταφορών, ο οποίος θεωρείται ότι σκέφτεται να διεκδικήσει τη θέση του δημάρχου το 2026. Αποκάλεσε την προσέλευση “μια μαζική αποτυχία της δημοκρατίας” και δήλωσε ότι η σταδιακή κατάργηση των ηλεκτρικών πατινιών στο Παρίσι θα υπονομεύσει τις προσπάθειες για την απεξάρτηση από τον άνθρακα στις μεταφορές.
Ο Μπον, παρουσίασε ένα νέο σχέδιο, αυξάνοντας την ελάχιστη ηλικία για τη χρήση τους από τα 12 στα 14 έτη, επιβάλλοντας φώτα φρένων και φλας στα πατίνια, και αυξάνοντας τα πρόστιμα για απερίσκεπτη οδήγηση από 35 ευρώ σε 135 ευρώ.
«Ως αποτέλεσμα αυτής της ψηφοφορίας για την απαγόρευση των σκούτερ αυτοεξυπηρέτησης, από τον επόμενο Σεπτέμβριο σχεδόν 10.000 περισσότερες μετακινήσεις θα γίνονται με μηχανοκίνητα οχήματα στην πρωτεύουσα κάθε μέρα», δήλωσε ο Σιλβέν Ντελαβέρν, συντονιστής της Γαλλίας για την εκστρατεία Clean Cities.
«Η χαμηλή συμμετοχή – λιγότερο από το 8% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων – σημαίνει ότι τα αποτελέσματα δεν είναι πολύ αντιπροσωπευτικά των προτιμήσεων των Παριζιάνων και των χρηστών σκούτερ – από τις επαρχίες, καθώς και των τουριστών – ευρύτερα», πρόσθεσε.
Ανησυχία για «ντόμινο»
Ανώτερο στέλεχος πολυεθνικής εταιρείας εκμετάλλευσης ηλεκτρονικών σκούτερ δήλωσε στο POLITICO ότι υπάρχει πλέον “ανησυχία ότι θα μπορούσε να προκληθεί εξάπλωση της απαγόρευσης, ιδίως στην Ευρώπη”.
Μια πόλη που θα μπορούσε να ακολουθήσει το παράδειγμα της γαλλικής πρωτεύουσας είναι η Μασσαλία, η οποία τον Φεβρουάριο απείλησε να απαγορεύσει τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά πατίνια εάν οι φορείς εκμετάλλευσης δεν έκαναν περισσότερα για να τα εμποδίσουν να μπλοκάρουν τα πεζοδρόμια.
Εδώ και χρόνια τα ηλεκτρονικά πατίνια έχουν απαγορευτεί εν μέρει στις Κάτω Χώρες, αλλά αυτή η πολιτική δεν έχει καταφέρει να επικρατήσει στην υπόλοιπη Ήπειρο.
Σε πολλές πόλεις, η ενόχληση που προκαλείται έχει οδηγήσει στη δημιουργία ζωνών αποβίβασης, όπως αυτές που εισήχθησαν στη Σεβίλλη το 2021.
naftemporiki.gr