Το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξαν σε μια αρχική συμφωνία για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά 60 χιλιόμετρα στους κύριους οδικούς άξονες σε όλη την Ευρώπη
Βάσει της συμφωνίας που επιτεύχθηκε, έως το 2026 θα πρέπει να έχουν τοποθετηθεί ανά 60 χιλιόμετρα στο ευρωπαϊκό κεντρικό οδικό δίκτυο σημεία επαναφόρτισης για αυτοκίνητα με ισχύ τουλάχιστον 400 kW – ώστε να είναι δυνατή η χρήση τους για έως και πέντε οχήματα, ταυτόχρονα. Η ισχύς των σταθμών φόρτισης του δικτύου θα αυξηθεί στα 600 kW έως το 2028.
Για τα βαρέα οχήματα και τα λεωφορεία, οι σταθμοί επαναφόρτισης πρέπει να εγκαθίστανται κάθε 120 χιλιόμετρα έως το 2028. Η υποχρέωση ύπαρξης σταθμού φόρτισης κάθε 120 χιλιόμετρα για φορτηγά και λεωφορεία, αναμένεται να έχουν τοποθετηθεί στους μισούς κύριους δρόμους της ΕΕ έως το 2028 και με ισχύ από 1400 kW έως 2800 kW, ανάλογα με τον δρόμο.
Αντίθετα, συστήματα διανομής υδρογόνου για τα υδρογονοκίνητα οχήματα θα πρέπει να εγκαθίστανται κάθε 200 χιλιόμετρα έως το 2031.
Προβλεπόμενα εθνικά σχέδια
Η συμφωνία προβλέπει ότι οι επιμέρους χώρες μέλη θα παρουσιάζουν εθνικά σχέδια για την επίτευξη των υποδεικνυόμενων στόχων, αλλά και τη δυνατότητα εξαιρέσεων σε περιοχές όπως τα νησιά και σε δρόμους χαμηλής κυκλοφορίας.
«Οι νέοι κανόνες – σχολίασε ο εισηγητής του Ευρωκοινοβουλίου- Γερμανός σοσιαλδημοκράτης ευρωβουλευτής Ισμαήλ Ερτουγκ – θα συμβάλουν στη δημιουργία νέων υποδομών για εναλλακτικά καύσιμα χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις και θα διασφαλίσουν ότι η χρήση και ο ανεφοδιασμός των αυτοκινήτων νέας γενιάς θα είναι εξίσου απλοί και βολικοί με τη βενζινοκίνητα οχήματα.
Η συμφωνία, προτού καταστεί οριστική, θα πρέπει να εξεταστεί και να εγκριθεί από τους αντιπροσώπους των 27 στις Βρυξέλλες, από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καθώς την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
naftemporiki.gr