Η Γαλλία και η Γερμανία ανακοίνωσαν ένα σχέδιο για την ενίσχυση των σιδηροδρομικών τους συνδέσεων με στόχο πιο πράσινες μετακινήσεις μεταξύ των δύο.
Οι δύο χώρες «υποστηρίζουν την ανάπτυξη της γραμμής τρένων υψηλής ταχύτητας μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου, καθώς και τη νυχτερινή σιδηροδρομική υπηρεσία, που ανακοινώθηκαν και οι δύο για το 2024», σύμφωνα με κοινή δήλωση που δόθηκε στη δημοσιότητα μετά από τη συνάντηση Μακρόν-Σολτς στο Παρίσι.
Σκοπεύουν επίσης να δημιουργήσουν έως το επόμενο καλοκαίρι ένα ενιαίο σιδηροδρομικό εισιτήριο για τους νέους που θα ταξιδεύουν φθηνά στις δύο χώρες.
Η γαλλική SNCF και η γερμανική Deutsche Bahn, που ανήκουν αμφότερες στο δημόσιο, έχουν δηλώσει προηγουμένως ότι σχεδίαζαν απευθείας σύνδεση υψηλής ταχύτητας μεταξύ των πρωτευουσών των εθνών στο τέλος του τρέχοντος έτους. Οι ταξιδιώτες με περιβαλλοντική συνείδηση είναι ολοένα και πιο διψασμένοι για σιδηροδρομικές επιλογές για να αποφύγουν να πετούν αεροπλάνα με αέρια, με συνδέσεις όπως το Παρίσι-Βαρκελώνη να παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση.
Η κυβέρνηση του Μακρόν προσπάθησε να αποκαταστήσει ορισμένες από τις νυχτερινές συνδέσεις τρένων της Γαλλίας, όπως μεταξύ Παρισιού και Νίκαιας, στο όνομα της πράσινης μετάβασης, αφού δεν επένδυσε σε αυτές για χρόνια. Ο Γάλλος πρόεδρος είπε επίσης ότι θα απαγορεύσει τις εσωτερικές πτήσεις όταν είναι διαθέσιμη εναλλακτική σιδηροδρομική γραμμή διάρκειας μικρότερης των 2,5 ωρών, αλλά το μέτρο δεν έχει τεθεί σε ισχύ.
Επί του παρόντος χρειάζονται τουλάχιστον 8 ώρες, και συχνά πολύ περισσότερο, για ένα ταξίδι μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου σιδηροδρομικώς. Το Παρίσι και η Φρανκφούρτη συνδέονται ήδη με τρένο υψηλής ταχύτητας.
Πηγή: Bloomberg