Skip to main content

Τα…καπούτ της Γερμανίας

REUTERS/Lisi Niesner

Η χώρα ταλανίζεται από προβλήματα σε όλους σχεδόν τους τομείς: στη διοίκηση, την υγεία, τις συγκοινωνίες. Αποσπάσματα από ένα ημερολόγιο... καταγραφής προβλημάτων.

Λουντεσάιντ, 2 Δεκεμβρίου: Η γέφυρα στον αυτοκινητόδρομο 45 στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία γιορτάζει μια «επέτειο». Είναι κλειστή για τα αυτοκίνητα εδώ και ένα χρόνο. Η ζημιά στη γέφυρα είναι τόσο σοβαρή που δεν μπορεί να ανοίξει ξανά. Εδώ και ένα χρόνο όμως η γέφυρα ούτε ανατινάχθηκε, ούτε έγιναν συμβάσεις για την επισκευή της. Οι οδηγοί χρησιμοποιούν παρακαμπτηρίους εδώ και 12 μήνες και μερικές φορές μένουν κολλημένοι στην κίνηση για ώρες. Σε όλη τη Γερμανία, 4.000 γέφυρες βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση και πρέπει να επισκευαστούν γρήγορα.

Όπως κατέγραψε κάποιος στο Twitter στις 4 Δεκεμβρίου: «Τα ICE (τα τρένα ταχείας κυκλοφορίας) Αμβούργο-Βερολίνο είναι τόσο γεμάτα που δεν μπορούν να αναχωρήσουν για 20-30 λεπτά. Τα τρένα αναπτύσσουν πολύ μικρή ταχύτητα, το προσωπικό και οι ταξιδίωτες χωρίς κράτηση θέσης πρέπει να κατέβουν. Ενήλικες κρύβονται στις τουαλέτες ή χρησιμοποιούν τις βαλίτσες σαν μπλόκο». Ο Κλάους Βεζέλσκι, επικεφαλής της Ένωσης Γερμανών Μηχανοδηγών, λέει: «Οι σιδηροδρομικοί και εγώ ντρεπόμαστε για αυτό που προσφέρουμε στην κοινωνία».

 Έλλειψη δασκάλων,νηπιαγωγών, νοσηλευτών

Χοενστάιν Ερνσφαλ, Σαξονία, 12 Δεκεμβρίου: Επειδή τα μαθήματα ακυρώνονται συνεχώς, απελπισμένες μητέρες και πατεράδες γράφουν μια επιστολή- φωτιά στον υπουργό Παιδείας. Από το πρόγραμμα σπουδών στο Ζάξενρινγκ Όμπερσούλε δεν διδάσκονται πλέον τα θρησεκυτικά. Η βιολογία αφαιρείται επίσης από την όγδοη τάξη. Στην έβδομη τάξη δεν διδάσκονται πια η μουσική και οι κοινωνιολογία. Έως και 40.000 δάσκαλοι  απουσιάζουν από τα γερμανικά σχολεία. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με έρευνα εκπαιδευτικών: ένας στους πέντε μαθητές δημοτικού έχει επιδόσεις κάτω από το μέσο όρο στα γερμανικά και τα μαθηματικά.

Μία ανώνυμη καταγγελία νοσοκόμας στο δεύτερο γερμανικό πρόγραμμα ZDF και στην εκπομπή Frontal, 13 Δεκεμβρίου, σχετικά με τη βάρδιά της στα επείγοντα κατέγραψε: «Έχω δει ότι κατά τη διάρκεια του χρόνου αναμονής, που φθάνει πλέον έως και 40 ώρες στα επείγοντα, δεν βλέπουμε τους ασθενείς. Και όταν μπαίνεις στο δωμάτιο κάποια στιγμή, οι ασθενείς είναι εκεί ξαπλωμένοι αλλά έχουν πεθάνει». Απουσιάζουν περίπου 50.000 νοσηλευτές από τις εντατικές των νοσοκομείων.

Και στο Βερολίνο, μία νοσοκόμα που εργάζεται σε παιδιατρική κλινική κάνει εκκλήσεις για βοήθεια: Το 40% των κρεβατιών σε μονάδες εντατικής θεραπείας στις παιδιατρικές κλινικές δεν μπορούν να αξιοποιηθούν λόγω έλλειψης προσωπικού. Μερικά άρρωστα παιδιά από το Βερολίνο χρειάστηκε να μεταφερθούν στο Ρόστοκ, 200 χιλιόμετρα μακριά.

Άρματα μάχης Puma…καπούτ

Spiegel, 17 Δεκεμβρίου: Από τα 18 υπερσύγχρονα άρματα μάχης Puma, κανένα δεν είναι έτοιμο για επιχειρήσεις. Πριν από 20 χρόνια, ο Γερμανικός Στρατός είχε παραγγείλει 350 από αυτά τα υπερσύγχρονα άρματα μάχης. Καθένα από αυτά κόστιζε 17 εκ. ευρώ. Μέχρι σήμερα, δεν είναι αξιοποιήσημα σε περίπτωση πολέμου. Και το Puma δεν είναι το μόνο πρόβλημα στο Γερμανικό Στρατό. Πρόσφατα υπήρξαν τεράστια προβλήματα με όπλα εφόδου, ελικόπτερα και υποβρύχια.

«Κατέρρευσαν» και τα 18 σύγχρονα οχήματα μάχης πεζικού Puma, του γερμανικού στρατού, κατά τη διάρκεια άσκησης για την προετοιμασίας μιας ταξιαρχίας τεθωρακισμένων της Μπούντεσβερ, για την ένταξή της στη δύναμη αντίδρασης “υψηλής ετοιμότητας” του ΝΑΤΟ, και τα 18 σύγχρονα γερμανικά οχήματα μάχης πεζικού δεν ανταποκρίθηκαν, προειδοποίησε ο υποστράτηγος Ρούπρεχτ φον Μπάτλερ, με email στον αρχηγό των ενόπλων δυνάμεων τoυ Γερμανικού στρατού

Μπέργκις Γκλάντμπαχ, Κυριακή 18 Δεκεμβρίου. Η κεντρική θέρμανση χαλάει σε ένα γυμνάσιο. Σε όλα τα δωμάτια η θερμοκρασία πέφτει στους 10 βαθμούς Κελσίου. Οι μαθητές πηγαίνουν στα σπίτια τους και όλα τα μαθήματα ακυρώνονται για μέρες.

Καταχώρηση στο Twitter από γερμανικό νοσοκομείο, Τρίτη 20 Δεκεμβρίου: «Σήμερα έχω τρεις γιατρούς άρρωστους, συν τέσσερις βοηθούς… Πολλοί ασθενείς βρίσκονται στην εντατική. Αύριο θα γίνει σύσκεψη λόγω των εορτών. Κουράστηκα! Δεν αντέχω άλλο!».

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου: Σε επίπεδο ψηφιοποίησης, η γερμανική διοίκηση κατατάσσεται στην 21η θέση ανάμεσα σε 35 ευρωπαϊκές χώρες. Η ενεργειακή μετάβαση είναι εξίσου πολύ αργή όπως και οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι. Μόνο το 50% με 60% των τρένων μεγάλων αποστάσεων είναι ακριβή στην ώρα τους. Το 2022, τα τρένα της Deutsche Bahn ήταν πιο αργοπορημένα από ποτέ.

Πηγή: Deutsche Welle