Η Volkswagen εκτιμά ότι οι αυξανόμενες τιμές της ενέργειας έχουν πλήξει τη ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες, αν και η ανάπτυξη στις ΗΠΑ αντισταθμίζει την επιβράδυνση.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη εξακολουθούν να αυξάνονται, αλλά έχουν «ξεφύγει από την τροχιά», δήλωσε την Τρίτη ο Thomas Schmall, Διευθύνων Σύμβουλος του τμήματος εξαρτημάτων της VW, κατά τη διάρκεια συνομιλίας με δημοσιογράφους.
Η αγορά της Βόρειας Αμερικής «επιταχύνει λίγο πιο γρήγορα από ό,τι περιμέναμε τους τελευταίους μήνες» ως αποτέλεσμα κινήτρων όπως ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ, είπε ο Schmall. Η ζήτηση στην Ευρώπη αναμένεται να ανακάμψει μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα.
Ο Schmall εμφανίστηκε στο πλευρό του Διευθύνοντος Συμβούλου της VW, Oliver Blume, κατά τη διάρκεια μιας κλήσης στα μέσα ενημέρωσης που ανακοίνωνε μια κοινή επιχείρηση για την υποδομή φόρτισης στην Ιταλία με μια θυγατρική του Ομίλου Enel.
Η VW και η Enel X Way θα επενδύσουν έκαστη 100 εκατομμύρια ευρώ (105 εκατομμύρια δολάρια) στην Ewiva, η οποία στοχεύει να δημιουργήσει ένα δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος 3.000 σταθμών έως το 2025.
Η προσιτή τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει ένα βασικό ερώτημα, καθώς το κόστος των πρώτων υλών και των μπαταριών παραμένει υψηλό και οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν υψηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας και πληθωρισμό.
Η VW εξετάζει εναλλακτικές χημικές μπαταρίες που μπορεί να προσφέρουν λιγότερη απόδοση αλλά χαμηλότερο κόστος ενόψει των αυξανόμενων τιμών για το νικέλιο και το κοβάλτιο. Εναλλακτικές λύσεις θα μπορούσαν να βγουν στην αγορά το 2026, είπε ο Schmall.
«Σημαίνει μικρότερες μπαταρίες, γιατί οι μεγάλες μπαταρίες σε μικρά αυτοκίνητα έχουν υψηλό κόστος», είπε ο Schmall. «Ένας μέσος πελάτης οδηγεί 40 χιλιόμετρα την ημέρα, οπότε γιατί χρειάζεστε αυτονομία 500 χιλιομέτρων;»
Πηγή: Bloomberg