Οι ΗΠΑ και η Ευρώπη μπορούν να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων μέσω δαπανών άνω των 160 δισ. δολαρίων έως το 2030, προβλέπει η Goldman Sachs.
Προς το παρόν, η Κίνα κυριαρχεί στην παραγωγή μπαταριών, συμπεριλαμβανομένης της εξόρυξης και του εξευγενισμού των πρώτων υλών.
Οι μπαταρίες EV είναι μία από τις βασικές τεχνολογίες που ανησυχούν τη Δύση σχετικά με την εξάρτηση από την Κίνα. Μετά από χρόνια βαθιάς κρατικής υποστήριξης και επιθυμίας του Πεκίνου να μειώσει την εξάρτησή του από τις εισαγωγές πετρελαίου, η Κίνα παράγει τα τρία τέταρτα των μπαταριών.
Ωστόσο, σύμφωνα με μια αναφορά σε πελάτες, την οποία είδαν οι Financial Times, οι αναλυτές της επενδυτικής τράπεζας πιστεύουν ότι μια έντονη στροφή του προστατευτισμού στην Ουάσιγκτον και τις Βρυξέλλες, σε συνδυασμό με δαπάνες από μη κινεζικές εταιρείες, έχουν τη δυνατότητα να απελευθερώσουν τη Δύση από την εξάρτησή της από το Πεκίνο τα επόμενα επτά χρόνια.
Για να αποκτήσουν αυτάρκεια στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι χώρες που ανταγωνίζονται την Κίνα θα πρέπει να δαπανήσουν 78,2 δισεκατομμύρια δολάρια για μπαταρίες, 60,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξαρτήματα και 13,5 δισεκατομμύρια δολάρια στην εξόρυξη λιθίου, νικελίου και κοβαλτίου, καθώς και 12,1 δισεκατομμύρια δολάρια για τη διύλιση αυτών των υλικών. υπολογίστηκε έκθεση.
Οι αναλυτές της τράπεζας πιστεύουν ότι η ζήτηση για έτοιμες μπαταρίες θα μπορούσε να καλυφθεί χωρίς την Κίνα μέσα στα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, κυρίως χάρη στις μεγάλες επενδύσεις στις ΗΠΑ από τους νοτιοκορεατικούς ομίλους LG και SK, οι οποίοι έχουν προσελκυστεί από τεράστιες επιδοτήσεις από τους φορολογούμενους των ΗΠΑ.
Η Goldman προβλέπει ότι το μερίδιο αγοράς των κορεατικών κατασκευαστών μπαταριών στις ΗΠΑ θα εκτιναχθεί σε περίπου 55% σε τρία χρόνια, από 11% το 2021.
Πηγές: FT, Reuters