Συγγνώμη αναγκάστηκε να ζητήσει η εταιρεία KFC που παρασκευάζει γεύματα με τηγανητό κοτόπουλο, μετά από διαφημιστικό μήνυμα στους Γερμανούς καταναλωτές, την περασμένη Τετάρτη, ημέρα της μαύρης επετείου της Νύχτας των Κρυστάλλων, προτρέποντάς τους να την «γιορτάσουν» κάνοντας «δώρο» στον εαυτό τους «περισσότερο τυρί στο τραγανό κοτόπουλο». «Τώρα στο KFCheese!» ανέφερε-πανηγυρικά- το μήνυμα.
Κατά την διάρκεια της Νύχτας των Κρυστάλλων, που θεωρείται η αρχή του Ολοκαυτώματος, το 1938, έλαβε χώρα κύμα βίαιων αντισημιτικών πογκρόμ που υποκινήθηκε από αξιωματούχους του Ναζιστικού Κόμματος. Το όνομα προέκυψε από τα σκορπισμένα στους δρόμους θραύσματα γυαλιών από σπασμένα τζάμια των παραθύρων συναγωγών, σπιτιών και από τις προθήκες των εβραϊκών επιχειρήσεων που λεηλατήθηκαν και καταστράφηκαν. Την ίδια νύχτα τουλάχιστον 91 Εβραίοι βρήκαν τον θάνατο.
Το βαρύτατο ατόπημα, που ξεσήκωσε κύμα οργισμένων αντιδράσεων, η KFC το απέδωσε σε μποτ, λέγοντας ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένα μηνύματα τα οποία συνδέονται με ημερολόγια επετείων. Ωστόσο δεν φαίνεται να έπεισε, τουλάχιστον όχι όλους.
Ο Ντάνιελ Σούγκαρμαν, διευθυντής δημοσίων υποθέσεων για το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων των Βρετανών Εβραίων, εξέφρασε τον αποτροπιασμό του, ενώ ο Αρσέν Οστρόφσκι, επικεφαλής της φιλο-ισραηλινής ομάδας Διεθνές Νομικό Φόρουμ, είπε ότι έμεινε άφωνος.
https://twitter.com/Ostrov_A/status/1590389873474940928
Η εξήγηση
« Στις 9 Νοεμβρίου, μια αυτοματοποιημένη ειδοποίηση push εκδόθηκε κατά λάθος στους χρήστες της εφαρμογής KFC στη Γερμανία…» δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας, μία ώρα μετά την αποστολή του μηνύματος, δείχνοντας γρήγορα αντανακλαστικά, προκειμένου να συμμαζέψει την κατάσταση.
«Χρησιμοποιούμε μια ημιαυτόματη διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου που συνδέεται με ημερολόγια που περιλαμβάνουν εθνικές εορτές. Σε αυτήν την περίπτωση, η διαδικασία δεν ακολουθήθηκε σωστά, με αποτέλεσμα να κοινοποιηθεί μια μη εγκεκριμένη ειδοποίηση», εξήγησε.
“Κατανοούμε και σεβόμαστε τη βαρύτητα και την ιστορία αυτής της ημέρας. Λυπούμαστε πολύ”, είπε η KFC, σημειώνοντας ότι, “θα ελέγξουμε αμέσως τις εσωτερικές μας διαδικασίες, ώστε να μην συμβεί ξανά αυτό. Συγγνώμη για αυτό το σφάλμα”
«Υπάρχουν πολλά να ειπωθούν για την αξία μιας ειλικρινούς, εγκάρδιας συγγνώμης, αλλά η απάντηση της KFC δεν ήταν παράδειγμα αυτού» , είπε η Ιρίνα Τσούκερμαν πρόεδρος της Scarab Rising, μιας εταιρείας επικοινωνίας κρίσεων.
«Αντίθετα, ήταν μια αυτονόητη προσπάθεια αποφυγής λογοδοσίας, μιλώντας για ένα απροσδιόριστο «λάθος στο σύστημά τους», το οποίο ωστόσο απαιτούσε σαφώς ανθρώπινη συνεισφορά λόγω της ιδιαιτερότητας της περίστασης»
«Είναι απίθανο το KFC παγκοσμίως να υποστεί σοβαρές συνέπειες, όπως μποϊκοτάζ, για ένα τέτοιο περιστατικό. Αλλά ακόμα κι αν η προβληματική επικοινωνία είναι ακούσια, αφήνει (συγγνώμη για το λογοπαίγνιο) μια άσχημη γεύση στο στόμα κάποιου και υποδηλώνει μια ελλιπή προσέγγιση των επικοινωνιών η οποία αντανακλά άσχημα στην εταιρική κουλτούρα », ανέφερε η Τσούκερμαν.
«Πρόκειται για ασυγχώρητο ολίσθημα από το Kentucky Fried Chicken στη Γερμανία. Το να κατηγορείς μια “ημι-αυτοματοποιημένη διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου που συνδέεται με ημερολόγια” ακυρώνει εσφαλμένα τη διαχείριση των μηνυμάτων” δήλωσε μέσω email ο Robert Wynne , ιδιοκτήτης των Wynne Communications και Wynne Events.
naftemporiki.gr