Με την Ευρώπη να παλεύει με ένα καλοκαίρι ταξιδιωτικού χάους, οι πλουσιότεροι παίρνουν όλο και περισσότερο την κατάσταση στα χέρια τους.
Η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών έχει αυξηθεί σχεδόν κατά ένα τρίτο τους τελευταίους μήνες σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία, με πολυτελείς προορισμούς να επεκτείνουν τη χωρητικότητα των αεροδρομίων για τα ιδιωτικά τζετ, ενώ η Γαλλία αντιδρά.
Το Λονδίνο κατέγραψε τις περισσότερες ιδιωτικές πτήσεις — περισσότερες από 12.000 τον Ιούλιο — ενώ η Νάπολη, το Άμστερνταμ και το Βερολίνο σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην κίνηση ιδιωτικών αεροσκαφών μεταξύ των δημοφιλέστερων αεροδρομίων από τα επίπεδα του 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Επιχειρηματικής Αεροπορίας.
Η άνοδος έρχεται καθώς οι Ευρωπαίοι, πρόθυμοι να ταξιδέψουν καθώς άρθηκαν οι περιορισμοί Covid, συρρέουν σε αεροπορικές εταιρείες που αγωνίζονται να ανταπεξέλθουν, προσλαμβάνοντας προσωπικό που απέλυσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η British Airways, η Lufthansa και άλλοι μεγάλοι αερομεταφορείς ακύρωσαν δεκάδες χιλιάδες πτήσεις αυτό το καλοκαίρι εν μέσω έλλειψης εργαζομένων.
«Το επίπεδο άνεσης είναι απλώς ασύγκριτο όταν βασίζεσαι σε αεροπορικές εταιρείες που δεν έχει χρειαστεί να αλλάξουν τον προγραμματισμό τους», δήλωσε ο Richard Koe, διευθύνων σύμβουλος στην αεροπορική εταιρεία συμβούλων WingX. Ο αριθμός των ατόμων που πετούν ιδιωτικά για πρώτη φορά έχει αυξηθεί έως και 40%, είπε.
Ορισμένοι Ευρωπαίοι Διευθύνοντες Σύμβουλοι έχουν κάνει αυτήν την αλλαγή για να αποφύγουν τις ταξιδιωτικές διακοπές, όπως και πολλοί αμερικανοί ταξιδιώτες που απολαμβάνουν τα πρόσφατα κέρδη του δολαρίου έναντι του ευρώ. Η Βόρεια Αμερική αποτελούσε το μεγαλύτερο ποσοστό των διεθνών ταξιδιών προς την Ευρώπη.
Με μια πιθανή παγκόσμια ύφεση στον ορίζοντα, οι προοπτικές είναι ασαφείς. Ο Koe της WingX είπε ότι η τρέχουσα κατάσταση στην αγορά ιδιωτικών τζετ θα μπορούσε να συνεχιστεί εάν οι αεροπορικές εταιρείες αναγκαστούν να συνεχίσουν να μειώνουν τις πτήσεις τους τον χειμώνα.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg