Skip to main content

Χάος στα αεροδρόμια από τις ακυρώσεις των πτήσεων

Οι επιβάτες που θέλουν να γυρίσουν στα σπίτια τους για τα Χριστούγεννα βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα χάος σε όλο τον κόσμο αφού οι αεροπορικές εταιρείες ακύρωσαν περισσότερες από 2.000 πτήσεις την Παρασκευή, σύμφωνα με ιστότοπο παρακολούθησης πτήσεων.

Η έκρηξη των ακυρώσεων την παραμονή των Χριστουγέννων ήρθε καθώς η ταχέως εξαπλωμένη παραλλαγή του κορωνοϊού Όμικρον σήμαινε ότι οι αερομεταφορείς δεν μπορούσαν να στελεχώσουν τις πτήσεις τους.

Το μεγαλύτερο μέρος των ακυρώσεων προήλθε από πέντε εταιρείες, με την China Eastern να ακυρώνει 474 ταξίδια, ενώ η Air China διέκοψε 188. Η United ακύρωσε 180 πτήσεις, η Air India 160 και η Delta ακύρωσαν 127.

Σύμφωνα με την FlightAware είπε ότι 2.031 πτήσεις την παραμονή των Χριστουγέννων ακυρώθηκαν παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 448 στις ΗΠΑ.

«Η άνοδος των κρουσμάτων Όμικρον αυτή την εβδομάδα είχε άμεσο αντίκτυπο στα πληρώματα πτήσης μας και στους ανθρώπους που διευθύνουν τη λειτουργία μας. Ως αποτέλεσμα, δυστυχώς αναγκαστήκαμε να ακυρώσουμε ορισμένες πτήσεις και ειδοποιούμε τους επηρεαζόμενους πελάτες πριν έρθουν στο αεροδρόμιο», δήλωσε η United την Πέμπτη.

Εν τω μεταξύ, η Delta είπε ότι είχε «εξαντλήσει όλες τις επιλογές και τους πόρους – συμπεριλαμβανομένης της αλλαγής δρομολογίων και της αντικατάστασης αεροσκαφών και πληρωμάτων για την κάλυψη προγραμματισμένων πτήσεων – πριν ακυρώσει περίπου 90 πτήσεις για την Παρασκευή».

Η αεροπορική εταιρεία κατηγόρησε τον αντίκτυπο της παραλλαγής Όμικρον και τις καιρικές συνθήκες για τις ακυρώσεις.

Ως απάντηση στο χάος πριν από τις διακοπές, οι αεροπορικές εταιρείες ζήτησαν τη χαλάρωση των κανόνων καραντίνας για το εμβολιασμένο προσωπικό.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Delta, Εντ Μπάστιαν, ζήτησε από τον επικεφαλής των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) των ΗΠΑ να μειώσει την περίοδο αυτοαπομόνωσης για τα εμβολιασμένα άτομα από 10 σε πέντε ημέρες. Οι Airlines for America και η JetBlue αποδέχθηκαν το αίτημα.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των αεροπορικών εταιρειών έχουν γεμίσει με απογοητευμένους επιβάτες που ζητούν βοήθεια μετά από μια σειρά ακυρώσεων την παραμονή των Χριστουγέννων λόγω της ταχέως διαδεδομένης παραλλαγής Omicron.

«@Delta αλήθεια;! Ακυρώνετε την πτήση μου την παραμονή των Χριστουγέννων στις 12:30 π.μ.; Σηκώθηκα στις 2 το πρωί για να πάω στο αεροδρόμιο με το μωρό και τον σύζυγό μου και δεν βλέπω την ακύρωση μέχρι να είμαι στο αεροδρόμιο για να ελέγξω τις αποσκευές μου», έγραψε ένας επιβάτης στην αεροπορική εταιρεία την Παρασκευή – ένα από τα πολλά παρόμοια μηνύματα απευθύνεται σε αερομεταφορείς που χρειάστηκε να ακυρώσουν πτήσεις.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από Guardian