Ξαφνική, κατακόρυφη βουτιά, σε βάθος περίπου 30 – 35 μέτρων έκανε το Boeing 737 της εταιρείας Lion Air, το οποίο κατέπεσε στα ανοιχτά των ινδονησιακών ακτών, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της έρευνας. Το αεροσκάφος, με 189 επιβαίνοντες, βάσει της επίσημης ανακοίνωσης των αρχών, κατέπεσε στα ανοικτά του νησιού της Ιάβας, 13 λεπτά μετά την απογείωση από την Τζακάρτα, στις 6.30 το πρωί (τοπική ώρα).
Συντρίμμια του αεροπλάνου, αλλά και προσωπικά αντικείμενα – τσάντες, ρούχα, κινητά τηλέφωνα, διπλώματα οδήγησης κ.ά. – έχουν βρεθεί από τους διασώστες, οι οποίοι χτενίζουν την περιοχή, με την ελπίδα να βρουν επιζώντες, αλλά χωρίς να μπορούν να επιβεβαιώσουν ότι υπάρχουν.
Μέχρι στιγμής, τα αίτια της συντριβής της φθηνής πτήσης JT610, που εκτελούσε το δρομολόγιο Τζακάρτα – Πανγκάλ Πινάν (στο νησί Μπανγκά) παραμένουν άγνωστα. Το αεροσκάφος ωστόσο ήταν καινούργιο – ένα Boeing 737 MAX 8 – με μόλις 2 μήνες στον αέρα. Το αεροσκάφος είχε περάσει από όλους τους τεχνικούς ελέγχους και είχε κριθεί ότι ήταν σε καλή κατάσταση και μπορούσε να εκτελεί δρομολόγια κανονικά.
Πολύ μεγάλη εμπειρία είχαν επίσης και οι δύο κυβερνήτες, με περίπου 11.000 ώρες πτήσης αθροιστικά. Βάσει του προφίλ του στο Linkedin, ο κυβερνήτης του αεροσκάφους εργαζόταν στη συγκεκριμένη εταιρεία από τον Μάρτιο του 2011 και μετρούσε συνολικά 6.000 ώρες πτήσεων, ενώ ο συγκυβερνήτης 5.000 ώρες.
Ένας εκ των δύο, λίγο μετά την απογείωση, ζήτησε να επιστρέψει. Αμέσως μετά, το Boeing χάθηκε από τα ραντάρ.
Νωρίτερα, ο Σιντού Ραχάγιου, επικεφαλής της διεύθυνσης πολιτικής αεροπορίας του ινδονησιακού υπουργείου Μεταφορών, είχε δηλώσει ότι στο αεροσκάφος επέβαιναν 188 επιβαίνοντες, «178 ενήλικοι επιβάτες, ένα παιδί, δύο βρέφη, καθώς και δύο πιλότοι και πέντε μέλη του πληρώματος καμπίνας».
Οι απαντήσεις αναμένονται κυρίως από τα μαύρο κουτιά, τα οποία δεν έχουν ακόμη εντοπιστεί. Σημαντικές πληροφορίες αναμένονται επίσης από τα δεδομένα του πύργου ελέγχου.
Το 737 απογειώθηκε από την Τζακάρτα περί τις 6.20 κι αναμενόταν να προσγειωθεί στην Πανγκάλ Πινάν, την πρωτεύουσα του νησιού Μπανγκά, περί τις 7.20, σύμφωνα με τον ιστότοπο Flightradar24.
«Δεν μπορούμε να κάνουμε κανένα σχόλιο αυτή τη στιγμή», ανέφερε νωρίτερα ο Έντουαρντ Σιράιτ, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου στον οποίο ανήκει η Λάιον, προσθέτοντας πως θα δοθεί συνέντευξη Τύπου αργότερα εντός της ημέρας. «Προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε όλες τις πληροφορίες και τα δεδομένα», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της πτήσης όπως τα κατέγραψε ο ιστότοπος Flightradar24, το αεροσκάφος ανέβηκε σε ύψος περίπου 5.000 ποδών (1.524 μέτρων), έχασε ύψος, κατόπιν το ανέκτησε, πριν αρχίσει να πέφτει προς τη θάλασσα. Η τελευταία θέση στην οποία καταγράφηκε ότι βρισκόταν ήταν σε ύψος 3.650 ποδών (1.113 μ.) με την ταχύτητά του να έχει αυξηθεί στους 345 κόμβους, ενώ σύμφωνα με γεωγραφικά δεδομένα από το Google Maps απείχε 15 χιλιόμετρα βόρεια της ινδονησιακής ακτογραμμής.
Τεχνικό πρόβλημα στο συγκεκριμένο Boeing σε προηγούμενη πτήση
Ένα τεχνικό πρόβλημα είχε παρουσιαστεί ωστόσο στο συγκεκριμένο αεροσκάφος κατά τη διάρκεια προηγούμενης πτήσης, αλλά είχε λυθεί με την προβλεπόμενη διαδικασία, δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής της ιδιωτικής εταιρείας της Ινδονησίας Lion Air.
«Το αεροσκάφος αυτό είχε πετάξει στο παρελθόν από την Ντενπασάρ στην Τσενκαρένγκ (στη Τζακάρτα). Υπήρχε αναφορά για ένα τεχνικό πρόβλημα το οποίο λύθηκε βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας», δήλωσε ο Έντουαρντ Σιράιτ στους δημοσιογράφους, χωρίς ωστόσο να δώσει συγκεκριμένες πληροφορίες για τη φύση του προβλήματος.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, η Lion Air διαθέτει 11 αεροσκάφη του ίδιου μοντέλου, Boeing 737 Max 8. Σε κανένα άλλο δεν έχει παρουσιαστεί πρόβλημα και η εταιρεία δεν σκοπεύει να τα καθηλώσει.
naftemporiki.gr