Η Coca-Cola Co. και η PepsiCo Inc. συμφώνησαν να μειώσουν κατά 20% την ποσότητα των θερμίδων στα αναψυκτικά που καταναλώνουν οι Αμερικανοί κατά την επόμενη δεκαετία. Αυτή η μείωση θα γίνει με μικρότερες συσκευασίες και προώθηση αναψυκτικών διαίτης. Η προσπάθεια, την οποία υποστηρίζει η Αμερικανική Ένωση Αναψυκτικών (American Beverage Association), ανακοινώθηκε πρόσφατα στην ετήσια συνάντηση Clinton Global Initiative.
Η πρόσφατη εκστρατεία για μείωση θερμίδων είναι μια απάντηση στην αυξανόμενη κριτική που δέχεται η βιομηχανία αναψυκτικών, η οποία έχει κατηγορηθεί για τη συμβολή τους στην επιδημία της παχυσαρκίας που πλήττει τον αναπτυγμένο κόσμο. Η ζήτηση για τα αναψυκτικά με ζάχαρη έχει ήδη αρχίσει να μειώνεται, όμως πολλά βήματα μπορούν να γίνουν ακόμα.
Η PepsiCo, η Coca-Cola και η Ένωση Αναψυκτικών δαπάνησαν 70 εκατομμύρια δολάρια σε καμπάνιες και διαφημίσεις μεταξύ του 2009 και του 2012. Σε αυτό το διάστημα, σε τουλάχιστον 30 πολιτείες υπήρξαν προτάσεις για επιβολή ειδικών φόρων κατανάλωσης στα αναψυκτικά με ζάχαρη. Ωστόσο, όλες οι προσπάθειες αυτές.
Με τη νέα αυτή πρωτοβουλία, η βιομηχανία ποτών θα προσλάβει έναν ανεξάρτητο εκτιμητή για την παρακολούθηση της προόδου προς την κατεύθυνση της μείωσης κατά 20%, η οποία είναι προγραμματισμένη για το 2025, σύμφωνα την ανακοίνωση εκ μέρους των εταιρειών. «Αυτή είναι η μεγαλύτερη εθελοντική προσπάθεια από τη βιομηχανία για να βοηθήσει στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας», δήλωσε η Susan Neely, διευθύνουσα σύμβουλος της American Beverage Association, προσθέτοντας: «Αυτή η πρωτοβουλία θα βοηθήσει να αλλάξει το τοπίο στην κατανάλωση ποτών στην Αμερική».