Ισχυρός ήταν ο αντίκτυπος της εκδήλωσης Black Friday στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, με 68% αύξηση των πωλήσεων στα ηλεκτρονικά φαρμακεία να σημειώνεται τη Black Friday και 55% αύξηση πωλήσεων το Σάββατο (έναντι αντίστοιχων ημερών πριν από αυτή την εβδομάδα).
Μέτρια ωστόσο αύξηση πωλήσεων, μόλις 7%, καταγράφηκε την Cyber Monday (έναντι προηγούμενης Δευτέρας) σε επίπεδο συνολικού ηλεκτρονικού φαρμακείου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η μέτρια απόδοση της Cyber Monday εξομαλύνει τη μέση εβδομαδιαία αύξηση των πωλήσεων στο 33% (έναντι μια εβδομάδας πριν) για τα ηλεκτρονικά φαρμακεία. Η ανάλυση αυτή προέρχεται από την καινοτόμο υπηρεσία ePharmacy audit της IQVIA Ελλάδος, η οποία βασίζεται σε πραγματικά, καθημερινά δεδομένα πώλησης που συλλέγονται από ERP ηλεκτρονικών φαρμακείων και αντικατοπτρίζει το 100% της αγοράς διαδικτυακών φαρμακείων, αφού εξαιρεθούν οι πωλήσεις B2B.
Όπως αποτυπώνεται από την πρωτοποριακή αυτή υπηρεσία, το ηλεκτρονικό φαρμακείο, αποτελεί σταθερά πλέον το 15% του συνόλου της αγοράς φαρμακείου, με το φυσικό σημείο να αποτελεί το υπόλοιπο 85%. Η συμμετοχή των Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ) και των καλλυντικών κυμαίνεται μεταξύ 82% και 94% στο σύνολο των πωλήσεων του ηλεκτρονικού φαρμακείου, με τα ΜΗΣΥΦΑ να παρουσιάζουν σταθερή αύξηση (20,5%), σε κυλιόμενη 12μηνη βάση, και τα καλλυντικά μικρή μείωση (-2,4%).