Οι ατέλειωτες ουρές αυτοκινήτων στα φανάρια της πόλης αποτελούν πλέον ένα σύνηθες φαινόμενο και το μεγαλύτερο βάσανο των οδηγών, με τα κυκλοφοριακά προβλήματα στους δρόμους της Αττικής να είναι ένα ζήτημα που «πνίγει» καθημερινά πολλούς οδηγούς.
Για τον λόγο αυτό η Περιφέρεια Αττικής αναζητώντας τρόπους διευκόλυνσης των οδηγών, προχώρησε πέρυσι σε μια στρατηγική συμφωνία με τη Google με στόχο τη διαχείριση του κυκλοφοριακού, από την οποία όμως έως τώρα δεν έχουμε δει αποτελέσματα.
Παρουσιάζοντας το project Green Light, η Google θεωρεί ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης για να πάψουν τα φανάρια να αποτελούν μία από τις κύριες αιτίες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των πόλεων. Με αυτή τη φιλοσοφία η εταιρία θα επιδιώξει να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργούν τα φανάρια, με την χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Πώς λειτουργεί το Green Light
Αξιοποιώντας εκατομμύρια δεδομένα που συλλέγονται για τη δημιουργία των Google Maps, το Green Light αναλύει κρίσιμες παραμέτρους κυκλοφορίας και διασταυρώσεις που προσδιορίζονται ως προβληματικές. Εξετάζοντας όλα τα δεδομένα σχετικά με τη διάρκεια του κύκλου του φωτεινού σηματοδότη, το Green Light εντοπίζει επαναλαμβανόμενα μοτίβα και προτείνει βελτιώσεις για την αποφυγή των πιο συνηθισμένων κυκλοφοριακών συμφορήσεων.
Εάν το νέο σύστημα καθορίσει ότι ένα φανάρι λειτουργεί ήδη βέλτιστα, τότε δεν θα επεμβαίνει. Ωστόσο, εάν εντοπίσει περιθώρια βελτίωσης, θα «συντονίσει» πολλαπλές διασταυρώσεις για να δημιουργήσει ένα ρεύμα κυκλοφορίας που θα περνά από συνεχή πράσινα φανάρια, για να αποτρέψει την κίνηση στους δρόμους.
Με αυτό τον τρόπο, όχι μόνο θα συγχρονίζονται οι ασυντόνιστες διασταυρώσεις, αλλά θα επιτευχθεί και ο ιδανικός χρονισμός των φαναριών για πιο αποτελεσματική ροή της κυκλοφορίας κατά μήκος του δρόμου.
Εφαρμογή… σε 5 λεπτά – Εφόσον αποφασιστεί
Η εφαρμογή αυτού του μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με την Google, μπορεί να πραγματοποιηθεί σε μόλις πέντε λεπτά, στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις και χωρίς την ανάγκη πρόσθετου υλικού.
Σε περίπτωση που εφαρμοστεί, το Green Light θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις τάσεις της κυκλοφορίας για να αξιολογήσει τον αντίκτυπο των αλλαγών που πραγματοποιεί και τον υπολογισμό της μείωσης των εκπομπών ρύπων μετά την εφαρμογή του. Ωστόσο, τo ερώτημα γιατί ακόμη δεν έχει εφαρμοστεί παραμένει!
Φ.Ζ.