Δημόσιες συγχρηματοδοτήσεις και περισσότερες επενδύσεις θα απαιτηθούν για να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί το υδρογόνο ως εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο.
Σύμφωνα με έρευνα του γερμανικού Ινστιτούτου Πότσδαμ για τις Επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής, το πράσινο υδρογόνο είναι απίθανο να φτάσει στην κορυφή της χρήσης του ως εναλλακτικό καύσιμο πριν από το 2035. Παράλληλα, το ινστιτούτο προσθέτει ότι οι επιχειρηματικές πρωτοβουλίες θα πρέπει να εξασφαλίσουν άμεσα κρατικές επιχορηγήσεις και να απαιτηθούν περισσότερες υποδομές. Η έκθεση αναφέρει ότι η κλιμάκωση της παραγωγής πράσινου υδρογόνου απαιτεί μεγαλύτερη ανάπτυξη από την αιολική και την ηλιακή ενέργεια, αλλά και πολιτικές μεταρρυθμίσεις για την εξασφάλιση των επιχειρηματικών πρωτοβουλιών. Σημειώνει, εξάλλου, ότι ο παγκόσμιος εφοδιασμός με πράσινο υδρογόνο θα παραμείνει ανεπαρκής μέχρι το 2035, ακόμη κι αν η ικανότητα ηλεκτρόλυσης αυξηθεί τόσο γρήγορα όσο η αιολική και η ηλιακή ηλεκτρική ενέργεια, ώστε να καλυφθεί η μεγαλύτερη ζήτηση από διάφορους τομείς για την επίτευξη των στόχων. Επισημαίνεται, επίσης, ότι η αβεβαιότητα που επικρατεί αυτή τη στιγμή σχετικά με το ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα είναι η καλύτερη λύση για τη ναυτιλία εμποδίζει επενδύσεις στο συγκεκριμένο καθαρό καύσιμο, θέτοντας σε κίνδυνο τους κλιματικούς στόχους.
Ο Dr Falko Ueckerdt, ερευνητής στο ινστιτούτο, μιλώντας στο Lloyd’s List είπε ότι «οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και η βιομηχανία θα μπορούσαν να ελαχιστοποιήσουν αυτούς τους κινδύνους, προωθώντας ταχείες επενδύσεις σε πράσινες αλυσίδες εφοδιασμού υδρογόνου, που επιτρέπουν ασυνήθιστα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης της ηλεκτρόλυσης». Ο ίδιος ανέφερε ότι δεν θα πρέπει να παραμεληθούν άλλες επιλογές, όπως τα μέτρα ενεργειακής απόδοσης για τη βραχυπρόθεσμη μείωση των εκπομπών ρύπων, καθώς το πράσινο υδρογόνο αντιμετωπίζει σήμερα τεράστια επενδυτική αβεβαιότητα. Σύμφωνα, εξάλλου, με τoν αναπληρωτή καθηγητή του Ινστιτούτου Ενέργειας του UCL, Tristan Smith, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός πρέπει να υιοθετήσει σαφείς στόχους προερχόμενους από την κλιματική επιστήμη στην αναθεωρημένη στρατηγική του για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου.
Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση διαπραγματεύεται επί του παρόντος ένα υποποσοστό για τα ναυτιλιακά καύσιμα με τη χρήση υδρογόνου από το 2030 ως μέρος της δέσμης μέτρων FuelEU Maritime. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρότεινε ο στόχος αυτός να είναι στο 2% για τα καύσιμα που προέρχονται από υδρογόνο από το 2030.