Skip to main content

Η πιο μολυσμένη πόλη του κόσμου – Έρμαιο του νέφους και των αιωρούμενων σωματιδίων

REUTERS/Thinh Nguyen

Το πυκνό νέφος αποδίδεται κυρίως στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, στην καύση απορριμμάτων και σε βιομηχανικές δραστηριότητες

Πυκνό νέφος καλύπτει τις τελευταίες εβδομάδες την πρωτεύουσα του Βιετνάμ, Ανόι, η οποία καταλαμβάνει την πρώτη θέση στον κατάλογο με τις πιο μολυσμένες πόλεις στον κόσμο.

Τα επίπεδα των επικίνδυνων αιωρούμενων σωματιδίων, γνωστών ως PM2.5, στο Ανόι ανέρχονται στα 266 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο σύμφωνα με σημερινά στοιχεία, τα οποία επικαλείται το Reuters.

Πρόκειται για την υψηλότερη επίδοση μεταξύ των πλέον μολυσμένων πόλεων, σύμφωνα με την AirVisual, η οποία παρέχει πληροφορίες για την ατμοσφαιρική ρύπανση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω εφαρμογής στο κινητό.

Οι κάτοικοι των μεγαλύτερων πόλεων της χώρας της Νοτιοανατολικής Ασίας, περιφερειακού κατασκευαστικού κόμβου με μια από τις γρηγορότερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στην Ασία, υποφέρουν από σοβαρή ατμοσφαιρική ρύπανση επί σειρά ετών, με το πρόβλημα να είναι εντονότερο στο Ανόι.

Το πυκνό νέφος αποδίδεται κυρίως στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, στην καύση απορριμμάτων και σε βιομηχανικές δραστηριότητες.

«Έχει επιδεινωθεί η κατάσταση»

«Εμείς οι μεγαλύτεροι σε ηλικία το βιώνουμε πολύ ξεκάθαρα όταν υποφέρουμε από προβλήματα του αναπνευστικού που προκαλούν δύσπνοια» δήλωσε σύμφωνα με το Reuters ο 64χρονος κάτοικος της πρωτεύουσας, Λου Μιχ Ντουκ, προσθέτοντας πως η κατάσταση δείχνει ότι έχει επιδεινωθεί τον τελευταίο καιρό.

Και οι νεότεροι κάτοικοι, ωστόσο, παραπονιούνται: «Στην αρχή νόμιζα ότι ήταν η ομίχλη… αλλά στη συνέχεια διαπίστωσα ότι στην πραγματικότητα είναι σκόνη που περιορίζει την ορατότητα και με κάνει να νιώθω ότι δεν είναι υγιές να αναπνεύσω» σημείωσε η 21χρονη φοιτήτρια Νγκουέν Νιχ Χουόνγκ.

Στροφή στην ηλεκτροκίνηση

Την Πέμπτη, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Τραν Χονγκ Χα απηύθυνε έκκληση για να επιταχυνθεί η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, στο πλαίσιο των προσπαθειών για μείωση της ρύπανσης.

Το Ανόι έχει θέσει ως στόχο τουλάχιστον το 50% των λεωφορείων και το σύνολο των ταξί να είναι ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2030.