Skip to main content

Κίνα: Αυστηρότερα κριτήρια για την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Η Κίνα ανακοίνωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που επιθυμούν να κατασκευάσουν αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται από ορυκτά καύσιμα θα πρέπει πρώτα να παράγουν αυτοκίνητα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών. Ο νέος κανόνας ισχύει για εταιρείες που κατασκευάζουν ή εισάγουν περισσότερα από 30.000 αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων ετησίως. Από το 2019, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα σε ποσοστό τουλάχιστον 10% του συνολικού στόλου, και 12% από το 2020.

Ο νέος κανόνας της Κίνας αποτελεί μέρος ενός επιθετικού σχεδίου για τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με ορυκτά καύσιμα, ακολουθώντας το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, οι οποίες σκοπεύουν να απαγορεύσουν τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2040. Το αρχικό σχέδιο της χώρας ήταν να απαγορεύσει τα οχήματα με ορυκτά καύσιμα, κάτι που επικρίθηκε ως υπερβολικά φιλόδοξο. Η αναθεωρημένη έκδοση του σχεδίου είναι επιθετική, αλλά εφαρμόσιμη, επιτρέποντας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσαρμοστούν στην μεταβαλλόμενη αγορά.

Η Κίνα εντείνει τις προσπάθειες της για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, και μέσα στο 2017 πέτυχε πολλούς από τους περιβαλλοντικούς της στόχους. Ενδεικτικά, τον Αύγουστο, η ασιατική χώρα είχε ήδη φτάσει τον στόχο νέων εγκαταστάσεων ηλιακής ενέργειας για το 2020, εδραιώνοντας περαιτέρω τη θέση της ως ο μεγαλύτερος παραγωγός ηλιακής ενέργειας παγκοσμίως. Εξάλλου, τον Ιούνιο, μια ολόκληρη περιοχή της Κίνας τροφοδοτήθηκε αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για επτά συνεχόμενες ημέρες.