Οι προσπάθειες της Κίνας να προωθήσει την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων προκειμένου να μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα, λόγω της εξάρτησης από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με καύση άνθρακα, αναφέρει νέα μελέτη.
Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Τσινγκχουά, η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα οδηγεί σε δύο με πέντε φορές περισσότερα επιβλαβή σωματίδια από αυτή των βενζινοκίνητων οχημάτων. Αυτό σημαίνει ότι οι προσπάθειες της Κίνας να οκταπλασιάσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δρόμο μέχρι το 2020 ενδεχομένως θα φέρουν το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που έχει σχεδιαστεί, εάν δεν συνοδευτούν από μια επιθετική ώθηση για την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
«Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι ο καθαρισμός του αέρα δε βασίζεται απαραίτητα στα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε η Αν Φενγκ, διευθύντρια του Κέντρου Καινοτομίας για την Ενέργεια και τις Μεταφορές με έδρα τις ΗΠΑ. «Αυτό που προέχει είναι να καθαριστούν οι μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας», πρόσθεσε.
Η Κίνα έχει εφαρμόσει πολλαπλά μέτρα για να ενθαρρύνει την αντικατάσταση συμβατικών βενζινοκίνητων οχημάτων με ηλεκτρικά. Πέρα από τις φοροαπαλλαγές, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαιρούνται από τα όρια σχετικά με τον αριθμό των νέων αδειών κυκλοφορίας, καθώς και από τους περιορισμούς χρήσης αυτοκινήτων μόνο σε ορισμένες ημέρες της εβδομάδας, αν τα επίπεδα αιθαλομίχλης είναι πολύ υψηλά.
Χάρις στην ώθηση από τις επίσημες πολιτικές, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα τετραπλασιάστηκαν μέσα στο 2015. Σήμερα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν μόνο το ένα τοις εκατό όλων των οχημάτων στους κινεζικούς δρόμους, αλλά οι κατασκευαστές προβλέπουν κατακόρυφη άνοδο των πωλήσεων.
Εξάλλου, η Volkswagen προβλέπει ότι η παραγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων για την κινεζική αγορά θα αυξηθεί κατά σχεδόν έξι φορές μέσα στα επόμενα πέντε έτη, φτάνοντας τα δύο εκατομμύρια οχήματα ετησίως. Επίσης, η κινέζικη ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία BYD εκτιμά ότι θα διπλασιάζει τις πωλήσεις της κάθε χρόνο για τα επόμενα τρία χρόνια.