Skip to main content

Αύξηση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων αλλά μείωση του κόστους ανά χιλιόμετρο

Η μέση τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε το 2016 παγκοσμίως, αλλά αυτό δεν αποτελεί αιτία ανησυχίας, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA), καθώς το κόστος ανά χιλιόμετρο έχει πτωτική τάση, με αποτέλεσμα ο αγοραστής να λαμβάνει μεγαλύτερη αξία για κάθε ευρώ που ξοδεύει.

Η μέση τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν σε όλο τον κόσμο βρέθηκε στο χαμηλότερο επίπεδό της το 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης του οργανισμού, με τίτλο «Παγκόσμιες Ενεργειακές Επενδύσεις 2017». Τα επόμενα πέντε χρόνια, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σταθερά, μια τάση που κανονικά θα ήταν ανησυχητική, δεδομένου ότι η μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτρική ενέργεια είναι ένας από τους σημαντικότερους τρόπους για να μειωθούν οι παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, ενώ οι υψηλότερες τιμές αντικατοπτρίζουν την «ταχύτερη ανάπτυξη σε πιο ακριβά μοντέλα», δεν «λαμβάνουν υπ’ όψιν τις αυξήσεις στην εμβέλεια οδήγησης μέσω βελτιώσεων των μπαταριών», αναφέρει η έκθεση.

Το 2012, τα ηλεκτρικά οχήματα είχαν κόστος κατά μέσο όρο 335 ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ το 2016 ο αριθμός αυτός ήταν πιο κοντά στα 210 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Επίσης, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο ακριβά, ταυτόχρονα γίνονται όλο και πιο λειτουργικά. Ενδεικτικά, η μέση τιμή ανά χιλιόμετρο οδήγησης μειώθηκε κατά 6% το 2016, σύμφωνα με την έκθεση.

Τα στοιχεία της έκθεσης υπολογίζουν μόνο μοντέλα του 2016, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι το 2017 ήταν ένα εξαιρετικό έτος προόδου για οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα μεγάλων αποστάσεων, καθώς τόσο το Chevrolet Bolt όσο και το μοντέλο Tesla 3 κυκλοφόρησαν στην αγορά, γεγονός που ενδεχομένως θα ωθήσει περαιτέρω την ανάπτυξη της αγοράς. Παρ’ όλο που η παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων το 2016, η ανάπτυξη της αγοράς επιβραδύνθηκε ουσιαστικά στο 60% το 2016, από 77% το 2015.