Στην υλοποίηση μιας πλήρως εμπεριστατωμένης και απόλυτα στοχευμένης στρατηγικής που βασίζεται στο όραμα της κυκλικής οικονομίας προχωρά η Nestlé. Βασική προτεραιότητά της αποτελεί η αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης με αποτέλεσμα καμία συσκευασία, συμπεριλαμβανομένων και των πλαστικών, να μην καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής ή ως απόρριμμα. Το μότο της εταιρείας είναι επένδυση σε ένα μέλλον χωρίς απορρίμματα με την πεποίθηση ότι όταν αλλάζουμε εμείς αλλάζει ο κόσμος. Η Nestlé έχει επεξεργαστεί τρεις άξονες δράσης που αφορούν το σχεδιασμό των συσκευασιών του μέλλοντος, την ανάληψη ενεργού ρόλου στην ανάπτυξη συστημάτων για τη συλλογή, διαλογή και ανακύκλωση των συσκευασιών, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για την ανάπτυξη και προώθηση της κυκλικής οικονομίας καθώς και την ενίσχυση της υιοθέτησης νέων συμπεριφορών και της ενημέρωσης για την ανακύκλωση. Πέρα από τους τρεις βασικούς άξονες στρατηγικής στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας η εταιρεία έχει σχεδιάσει μια σειρά από δεσμεύσεις και δράσεις που στοχεύουν στην αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης μέσα από την ανάπτυξη καινοτόμων και βιώσιμων λύσεων για τις συσκευασίες, την ενίσχυση πρωτοβουλιών για τον καθαρισμό της θάλασσας από το πλαστικό.
Στο πλαίσιο αυτό η Nestlé δεσμεύεται έως το 2025 το 100% των συσκευασιών της να είναι ανακυκλώσιμο ή επαναχρησιμοποιήσιμο. Θα επενδύσει μέχρι και 2 δισ. ελβετικά φράγκα (2,1 δισ. δολ.) σε βιώσιμες λύσεις συσκευασίας, στο πλαίσιο της δέσμευσής της να καταστήσει όλες τις συσκευασίες της πλήρως ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες μέχρι το 2025. Στο ίδιο πλαίσιο θα δημιουργήσει και ένα venture fund βιώσιμων συσκευασιών ύψους 250 εκατ. ελβετικών φράγκων για να επενδύσει σε start-ups που επικεντρώνουν τις δραστηριότητες τους σε αυτούς τους τομείς. Παράλληλα η εταιρεία προχωρά στη δημιουργία του Ινστιτούτου Επιστημών Συσκευασίας, το πρώτο στο είδος του στη βιομηχανία τροφίμων. Η δημιουργία του Ινστιτούτου Επιστημών Συσκευασίας που εδρεύει στην Ελβετία, στο κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης στοχεύει στην ανάπτυξη βιώσιμων υλικών και τη σύσταση συνεργασιών που θα ενισχύσουν την έρευνα και την καινοτομία. Το νέο Ινστιτούτο δίνει τη δυνατότητα στην Nestlé να επιταχύνει τις προσπάθειές της και να φέρει στην αγορά λειτουργικές, ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για τις συσκευασίες. Ο μακροπρόθεσμος στόχος για το 2050 περιλαμβάνει τη δέσμευση για μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Οι δράσεις της προς αυτή την κατεύθυνση περιλαμβάνουν την επιτάχυνση της αναδιάρθρωσης της γραμμής παραγωγής, την κλιμάκωση των πρωτοβουλιών στη γεωργία για απορρόφηση περισσότερου άνθρακα, τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από 100% ανανεώσιμες πηγές στα εργοστάσια, τις αποθήκες και τα γραφεία της. Η εταιρεία το 2015 είχε δεσμευτεί για τη μείωση των υλικών συσκευασίας της και το 2018 πέτυχε το στόχος της, μειώνοντας περισσότερους από 115.000 τόνους υλικών συσκευασίας. Για το 2020 ο στόχος είναι επιπλέον μείωση των υλικών συσκευασίας κατά 140.000 τόνους.
Οι δράσεις της Nestlé Ελλάς
Στη χώρα μας οι δράσεις της Nestlé Ελλάς περιλαμβάνουν τη συνεργασία με την «Εναλεία», την πρώτη σχολή επαγγελματικής αλιείας στην Ελλάδα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την απομάκρυνση των θαλάσσιων απορριμμάτων -εστιάζοντας στην περιοχή του Αργοσαρωνικού που είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη- με τη συνεργασία επαγγελματιών αλιέων και των σκαφών τους. Όπως τονίζει ο Λευτέρης Αραπάκης από την πλευρά της Εναλεία «η συνεργασία μας με τη Nestlé προκύπτει από την κοινή επιδίωξη να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης με τρόπο ουσιαστικό, μέσω της πρόληψης και της κυκλικής οικονομίας. Η υποστήριξη και η τεχνογνωσία της πολυεθνικής εταιρείας μας δίνει επιπλέον εφόδια στην προσπάθεια που κάνουμε για ένα βιώσιμο θαλάσσιο οικοσύστημα και μια Μεσόγειο χωρίς πλαστικό». Τα απορρίμματα συλλέγονται και μεταφέρονται στην Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου και στο Λαύριο, περιοχές που αποτελούν τα βασικότερα λιμάνια φιλοξενίας των επαγγελματιών αλιέων μέσης αλιείας του Αργοσαρωνικού, σε συγκεκριμένους χώρους αποθήκευσης που έχουν προβλεφθεί προκειμένου να γίνει η καταγραφή και η διαλογή τους. Το πρόγραμμα ενισχύει και το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας, καθώς εκτός από τη συλλογή και διαλογή των απορριμμάτων, περιλαμβάνει την ανακύκλωσή τους και τη μετατροπή μέρος αυτών, όσων πληρούν τις προϋποθέσεις από άποψη υλικού, σε νέα χρηστικά αντικείμενα. Σύμφωνα με το Νίκο Εμμανουηλίδη, Διευθύνοντα Σύμβουλο, Nestlé Ελλάς: «το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Nestlé και η βιωσιμότητα αποτελεί προτεραιότητά μας εδώ και χρόνια και είμαστε περήφανοι για όσα έχουμε πετύχει. Χρειάζεται όμως να κάνουμε ακόμα περισσότερα για να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση της κλιματικής αλλαγής. Για αυτό και δουλεύουμε εντατικά για την επίτευξη σημαντικών στόχων που έχουμε θέσει και πιο συγκεκριμένα μηδενικές καθαρές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2050 και πλήρως ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες έως το 2025. Είμαστε αποφασισμένοι να εξετάσουμε κάθε επιλογή για την επίλυση αυτής της σύνθετης πρόκλησης, να αναπτύξουμε και να υιοθετήσουμε λύσεις που θα έχουν άμεσο αντίκτυπο».
Η παρουσία της Nestlé στην ελληνική αγορά αρχικά με τα προϊόντα της ξεκίνησε το 1899, εξελίχθηκε το 1914 με τη δημιουργία γραφείου και συνεχίστηκε το 1973 με την ίδρυση της Nestlé Ελλάς. Η εταιρεία διαθέτει 800 άμεσες μόνιμες θέσεις εργασίας και πολλές χιλιάδες έμμεσες. Ο κύκλος εργασιών της το 2018 έφτασε τα 339,6 εκατ. ευρώ και συνολικά της Nestlé στην Ελλάδα τα 398,5 εκατ. ευρώ. Έχει εργοστάσια καφέ (Οινόφυτα) και Νερού (Μοναστηράκι Βόνιτσας) και το ποσοστό του κύκλου εργασιών από προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα αντιστοιχεί στο 63%. Να σημειωθεί πως η εταιρεία από το 2009 εκπονεί δράσεις δημιουργίας αμοιβαίου οφέλους στην Ελλάδα που αφορούν το τρίπτυχο άνθρωπος και οικογένεια, κοινότητες, πλανήτης. Στην πρώτη ενότητα εκπονήθηκε το πρόγραμμα «Nestlé Παιδιά Όλο Υγεία» και αφορούσε τη διατροφική εκπαίδευση σε 110.000 παιδιά στην Ελλάδα, ενημέρωση για την ενυδάτωση σε 62.000 παιδιά και ενήλικες. Στην ενότητα κοινότητες το πρόγραμμα περιελάμβανε την πρωτοβουλία «Nestlé needs YOUth»με τη δέσμευση για 950 ευκαιρίες απασχόλησης για νέους έως 30 ετών στην Ελλάδα. Ήδη η εταιρεία έχει προσφέρει 939 ευκαιρίες (673 προσλήψεις, 266 ευκαιρίες για πρακτική άσκηση και μαθητεία) και συμβουλευτική καριέρας σε πάνω από 5.000 νέους όπως επίσης και στήριξη οικογενειών χαμηλού εισοδήματος με δωρεές τροφίμων αγοραστικής αξίας 2 εκατ. ευρώ ετησίως και την προσφορά 52 τόνων τροφίμων στην Τράπεζα Τροφίμων Η ενότητα πλανήτης είχε ως βασικό θέμα την 100% green energy με 250 τόνους λιγότερα απορρίμματα ετησίως, την εξοικονόμηση 6.700 τόνων εκπομπών CO2, την εξοικονόμηση 58.000 κυβικών μέτρων νερού και τη δέσμευση για 100% ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες μέχρι το 2025.
Sponsored by Nestlé