Skip to main content

Ozoshare: Ένα κοινωνικό δίκτυο για «πράσινους» φίλους

Σε ένα κυβερνοχώρο με εκατοντάδες μικρά και μεγάλα κοινωνικά δίκτυα, το Ozoshare ήρθε για να καλύψει ένα σημαντικό κενό: να γίνει το “Facebook” όσων καταπιάνονται με περιβαλλοντικά ζητήματα -επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά- και θέλουν να έρθουν σε επαφή με ανθρώπους που έχουν τις ίδιες ανησυχίες.

Δημιουργοί του είναι δύο επαγγελματίες του κλάδου της ανακύκλωσης. Οι Σκοτ Πίτερς και Τομ Σμιθ ελπίζουν το δίκτυό τους να προσελκύσει εκατό χιλιάδες χρήστες μέσα στους επόμενους μήνες. Και γιατί όχι, αφού μέχρι την Τρίτη το Ozoshare λειτουργούσε σε beta έκδοση με 3.000 μέλη και μόνο με πρόσκληση.

Όπως υποστηρίζουν, πρόκειται για το πρώτο και μοναδικό ιδιωτικό, ασφαλές και φιλικό προς το χρήστη κοινωνικό δίκτυο, το οποίο είναι αφιερωμένο στην πράσινη κοινότητα.

«Αυτή η σελίδα απευθύνεται σε ομάδες, οργανισμούς και άτομα με οικολογική συνείδηση», ξεκαθαρίζουν οι ιθύνοντες σε εισαγωγικό μήνυμά τους.

«Το Ozoshare ΔΕΝ αποσκοπεί στον εντοπισμό φίλων από τα παλιά, την επανασύνδεση με παλιούς συμμαθητές, την κοινοποίηση φωτογραφιών από πάρτι. Εάν αυτός είναι ο στόχος σας, αυτό το δίκτυο δεν είναι για εσάς.»

To Ozoshare βασίζεται στο μοντέλο του Facebook. Αλλωστε οι νέοι χρήστες μπορούν να εγγραφούν στο νέο δίκτυο με το ίδιο όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης που έχουν στο Facebook, «τρέχοντάς» το μέσα από τις εφαρμογές του τελευταίου.

Εδώ, οι «φίλοι» ονομάζονται «εταίροι» και μπορούν να ανταλλάξουν μηνύματα ή να ενημερωθούν για τα τρέχοντα περιβαλλοντικά ζητήματα. Κάθε μέλος μπορεί να διατηρεί όσα προσωπικά ή επαγγελματικά προφίλ επιθυμεί και να έχει απεριόριστο αριθμό «εταίρων».

Το δίκτυο εντάσσει τα πράσινα ενδιαφέροντα σε έξι κατηγορίες: ανακύκλωση, πράσινη ενέργεια, πράσινος τρόπος ζωής, παγκόσμια υπερθέρμανση, προστασία της άγριας ζωής και διατήρηση του περιβάλλοντος.

«Αντί να χρησιμοποιούμε κοινούς φίλους, χρησιμοποιούμε τα κοινά ενδιαφέροντα που είναι πολύ πολυτιμότερα», εξηγεί ο Σμιθ. «Έτσι η πράσινη κοινότητα χωρίζεται σε μικρές υπο-κοινότητες.»

Το site μπορεί να μετατραπεί σε ανεκτίμητης αξίας εργαλείο, κυρίως στα χέρια επιχειρήσεων του κλάδου. Σε αντίθεση με το Facebook, όπου θα πρέπει να φτιάξουν από την αρχή μια ειδικά προσαρμοσμένη σελίδα (στα Pages), εδώ μπορούν να ενσωματώσουν στο προφίλ τους στο Ozoshare την υπάρχουσα ιστοσελίδα τους, χωρίς να απαιτούνται ειδικές γνώσεις και περίπλοκοι κώδικες. Όπως υποστηρίζει ο Πίτερς, η δημιουργία σελίδας στο νέο δίκτυο δεν απαιτεί πάνω από 10 με 20 λεπτά, καθώς το σύστημα κάνει όλη τη δουλειά.

Μένει να φανεί εάν το Ozoshare θα γνωρίσει την επιτυχία που ευελπιστούν οι εμπνευστές του, αντί να έχει την τύχη άλλων πράσινων κοινοτήτων που, με ελάχιστες εξαιρέσεις, διαλύθηκαν αφού δεν κατάφεραν να «απογειωθούν».