Το μακρύτερο λεωφορείο του κόσμου θα κυκλοφορεί σύντομα στους δρόμους της Δρέσδης στη Γερμανία. Το – μήκους 30 μέτρων- Autotram Extra Grand, το οποίο διαθέτει αρκετά «πράσινα» χαρακτηριστικά», έχει χωρητικότητα 256 θέσεων που κατανέμονται σε τρεις καμπίνες. Το αρθρωτό λεωφορείο («φυσαρμόνικα») σχεδιάστηκε από το ινστιτούτο Fraunhofer IVI και το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης.
Οι δημιουργοί του υποστηρίζουν ότι, παρά το τεράστιο μέγεθός του, είναι πολύ ευέλικτο και οι οδηγοί δεν χρειάζονται ιδιαίτερη εκπαίδευση, χάρη σε ένα υπολογιστικό σύστημα που τους βοηθά να στρίψουν. Το βασικό χαρακτηριστικό του συστήματος διασφαλίζει ότι το πίσω τμήμα του οχήματος ακολουθεί διαρκώς τις δύο μπροστινές καμπίνες. Καθώς οι τέσσερις από τους πέντε άξονες μπορούν να στρίψουν, το Autotram έχει την ίδια ακτίνα στροφής με ένα συμβατικό λεωφορείο μήκους 12 μέτρων.
Σύμφωνα με τη Fraunhofer, που παρουσίασε το λεωφορείο την περασμένη εβδομάδα, στα «πράσινα» στοιχεία του περιλαμβάνεται ένας ηλεκτροκινητήρας που επιτρέπει στο Autotram να διανύει έως και 8 χιλιόμετρα αντλώντας ενέργεια από μπαταρία. Το ίδρυμα πιστεύει ότι το όχημα που ανέπτυξε, όπως προδίδει και η ονομασία του, «γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στα συμβατικά λεωφορεία πόλης και στα τραμ, προσφέροντας νέες δυνατότητες για δημόσιες μεταφορές φιλικές προς το περιβάλλον».
Οι κάτοικοι της Δρέσδης θα δουν το Autotram Extra Grand στους δρόμους μέσα στον Οκτώβριο και μετά από την ολοκλήρωση των τελευταίων τεστ ασφαλείας. Οι δημιουργοί του λένε ότι και άλλες πόλεις έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για το λεωφορείο, χάρη στο σχετικά μικρό λειτουργικό του κόστος και στη μεγάλη χωρητικότητά του.
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι, παρότι αυτό είναι το μακρύτερο λεωφορείο στον κόσμο, το κινεζικό Youngman JNP6259G City έχει τα πρωτεία σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα, αφού το όχημα που αναμένεται να παρουσιαστεί εντός των ημερών έχει μήκος 25 μέτρων και 300 θέσεις.