Με την παραδοχή ότι η υπάρχουσα τεχνολογία για μπαταρίες ηλεκτροκίνητων οχημάτων δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καταναλωτών, η Toyota ανακοίνωσε ότι το νέο, πλήρως ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πόλης Scion IQ – ή eQ – δεν θα κυκλοφορήσει ευρέως. Δύο χρόνια αφότου έκανε τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου, γνωστοποίησε ότι τελικά μόλις 100 οχήματα θα διοχετευθούν, από το Δεκέμβριο, μόνο στην αμερικανική και ιαπωνική αγορά.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο αντιπρόεδρος της Toyota Τακέσι Ουτσιγιαμάντα αναγνώρισε ότι ο όμιλος συνάντησε πολλά εμπόδια στην ανάπτυξη νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων, με βασικότερο την περιορισμένη ζήτηση. Οι σημερινές δυνατότητές τους, είπε, δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας, είτε αυτές αφορούν την απόσταση που μπορούν να διανύσουν είτε το κόστος ή ακόμη και το χρόνο φόρτισής τους.
Ο ιαπωνικός όμιλος ανακοίνωσε επίσης ότι η κυκλοφορία δεύτερου πλήρως ηλεκτροκίνητου μοντέλου δεν είναι στα σχέδιά της και πως στο εξής θα επικεντρωθεί στα υβριδικά οχήματα. Όπως αποκάλυψε, οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων της αναμένεται να ξεπεράσουν φέτος το 1 εκατομμύριο παγκοσμίως.
To Prius παραμένει ο κυρίαρχος του χώρου και, με αυτό ως άξονα, η Toyota φιλοδοξεί να διαθέτει μέσα στην επόμενη τριετία 21 υβριδικά μοντέλα, εκ των οποίων τα 14 θα είναι νέα μοντέλα, ανάμεσά τους κι ένα υβριδικό Corolla.
Ανάλογα προβλήματα φαίνεται πως έχει συναντήσει και η αμερικανική General Motors. Παρότι τον περασμένο Αύγουστο, το ηλεκτροκίνητο Volt σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες, με 2.800 οχήματα, αποδείχθηκε ότι πολλοί έσπευσαν να το αγοράσουν λόγω μεγάλων εκπτώσεων που σε πολλές περιπτώσεις άγγιξαν τα 10.000 δολάρια, δηλαδή περίπου το 25% της τιμής αγοράς.
Η εξέλιξη ερμηνεύεται εν μέρει ως ένδειξη ότι οι καταναλωτές θα μπορούσαν να στραφούν στην αγορά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου εάν η τιμή του είναι αρκετά πιο προσιτή. Από την άλλη, το γεγονός ότι οι αντιπροσωπείες κατέφυγαν σε τόσο δραστικές μειώσεις τιμών μοιάζει να επιβεβαιώνει αυτό που παραδέχθηκαν τα στελέχη της Toyota, ότι η υπάρχουσα τεχνολογία δεν ευνοεί σε αυτό το στάδιο την ευρύτερη διείσδυση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.