Skip to main content

Ε.Ε.: Πρόθυμοι να πληρώσουν για «πράσινα» προϊόντα οκτώ στους 10

Σχεδόν 8 στους 10 πολίτες των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης δηλώνουν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για να αγοράσουν προϊόντα που είναι βέβαιοι ότι είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον σε σχέση με αυτά που προτιμούν σήμερα, όπως καταδεικνύουν τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Συγκεκριμένα, το 77% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα πλήρωναν περισσότερο για προϊόντα «πραγματικά» φιλικά προς το περιβάλλον, αν και σε ποσοστό λίγο μεγαλύτερο του 50% παραδέχθηκαν ότι δεν είναι ενημερωμένοι για τις περιβαλλοντικές συνέπειες των προϊόντων που αγοράζουν και χρησιμοποιούν σήμερα.

«Φυσικά όλοι θα θέλαμε να βλέπουμε περισσότερα ‘πράσινα’ προϊόντα στα ράφια, αλλά η έρευνα αυτή δείχνει ότι οι ισχυρισμοί για τον οικολογικό χαρακτήρα των προϊόντων προκαλούν σύγχυση στους περισσότερους από εμάς και, για το λόγο αυτόν, είμαστε επιφυλακτικοί», δήλωσε ο κοινοτικός επίτροπος Περιβάλλοντος Γιάνεζ Ποτότσνικ. «Η κατάσταση αυτή δεν ευνοεί τους καταναλωτές, ούτε ανταμείβει τις επιχειρήσεις που κάνουν αληθινές προσπάθειες», αναγνώρισε ο ίδιος.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, λίγο περισσότεροι από τους μισούς πολίτες της Ένωσης δείχνουν εμπιστοσύνη στους ισχυρισμούς των παραγωγών για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων τους (52 %). Η πλειονότητα όμως των Ευρωπαίων δεν εμπιστεύεται τις δηλώσεις των επιχειρήσεων σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις τους (54 %).

Από τους πολίτες της Ένωσης εκείνοι που θεωρούν περισσότερο ότι οι σχετικές δηλώσεις είναι υπερβολικές ή παραπλανητικές είναι οι Ρουμάνοι (40%), οι Βούλγαροι (40%), οι Έλληνες (39%) και οι Λετονοί (37%), σε αντίθεση με τους Μαλτέζους (17%) και τους Εσθονούς (20%). Ωστόσο, μεγάλο ποσοστό υποστηρίζει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να υποχρεωθούν να δημοσιεύουν στοιχεία για τις συνολικές περιβαλλοντικές επιδόσεις τους, καθώς και για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων τους (69%).

«Εργαζόμαστε από κοινού με επιχειρήσεις και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς για να συγκεντρώσουμε αξιόπιστες πληροφορίες, τις οποίες αναζητούν οι καταναλωτές όταν αγοράζουν προϊόντα», διαβεβαίωσε ο αρμόδιος επίτροπος εκτιμώντας ότι «με τον τρόπο αυτό θα συμβάλουμε στην ανάπτυξη αγορών και στη δημιουργία ευκαιριών για καινοτομία και επενδύσεις στην πράσινη οικονομία».