Είναι ένας από τους πρώτους σταθμούς των χρηστών του Ίντερνετ που ενδιαφέρονται να αγοράσουν από CD μέχρι ανταλλακτικά αυτοκινήτου.
Το Amazon.com απέκτησε πρόσφατα ένα… πράσινο «αδελφάκι»: την ιστοσελίδα Vine.com που απευθύνεται στους καταναλωτές, οι οποίοι αναζητούν προϊόντα πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
Τα τελευταία χρόνια, το Amazon προσπαθεί να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, μεταξύ άλλων, ανεγείροντας πιο «πράσινα» κτίρια ή χρησιμοποιώντας λιγότερα – ανακυκλώσιμα- υλικά για να συσκευάσει τα προϊόντα που στέλνει ανά τον πλανήτη.
Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και το online κατάστημα Vine.com, όπου μπορεί κανείς να βρει τρόφιμα, πάνες και βρεφικά σαμπουάν, προϊόντα ομορφιάς, ρούχα, είδη γυμναστικής και πολλά άλλα. Για να συμπεριληφθεί ένα προϊόν στα είδη προς πώληση, δεν αρκεί ο κατασκευαστής του να υποστηρίζει π.χ. ότι είναι «φυσικό» ή «βιολογικό», αλλά πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προδιαγραφές: να μην περιέχει χημικά που είναι γνωστό ότι βλάπτουν την υγεία ή το περιβάλλον, να είναι σχεδιασμένο για να απομακρύνει τις τοξίνες, να είναι ενεργειακά αποδοτικό, φυσικό, βιολογικό, ανακυκλώσιμο ή/και επαναχρησιμοποιούμενο, να είναι φτιαγμένο από υλικά που προέρχονται από βιώσιμες πηγές, να τροφοδοτείται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές κ.ο.κ.
Οι προδιαγραφές ποικίλουν βέβαια ανάλογα με το προϊόν. Για παράδειγμα, μια επιφάνεια κοπής φτιαγμένη από μπαμπού μπορεί να πωληθεί στο Vine.com γιατί το μπαμπού είναι βιώσιμο. Ο χρήστης θα βρει επίσης υφασμάτινες, επαναχρησιμοποιούμενες πάνες, σεντόνια από οργανικό ύφασμα, κεφαλές ντους χαμηλής ροής ή καλλυντικά που δεν περιέχουν τα αμφιλεγόμενα parabens.
Οι ιθύνοντες αναγνωρίζουν ότι, παρά τις καλές προθέσεις, ακόμη και η αγορά προϊόντων μέσω Ίντερνετ δεν αποτελεί την πιο πράσινη πρακτική, αν σκεφτεί κανείς τις διαδικασίες που μεσολαβούν μέχρι ένα προϊόν να φθάσει από την αποθήκη στον καταναλωτή, ο οποίος μπορεί να ζει χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά.
Το εμπόριο σε κάθε μορφή του έχει επιπτώσεις για το περιβάλλον, παραδέχεται ο επικεφαλής της ιστοσελίδας. «Δεν δεσμευόμαστε να γίνουμε από την πρώτη στιγμή η πιο πράσινη εταιρία και γνωρίζουμε ότι δεν λειτουργούν έτσι όλα τα τμήματά μας», λέει ο Τζος Ντόρφμαν. Τονίζει ωστόσο ότι το Vine.com προσπαθεί να μειώσει όπως μπορεί το αποτύπωμά του, π.χ. με ανακυκλώσιμα υλικά και με ειδικό λογισμικό που διασφαλίζει ότι τα προϊόντα τοποθετούνται στις μικρότερες δυνατές συσκευασίες.