Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για οχήματα που τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια από εξωτερική πηγή (PEV), συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροκίνητων και των υβριδικών που μπαίνουν στην πρίζα, έχει μειωθεί από το 2010 έως σήμερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας μελέτης της Pike Research σε δείγμα περίπου 1000 ανθρώπων.
Μόνο το 35% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ενδιαφέρονται «υπερβολικά» ή «πολύ» να αγοράσουν plug – in αυτοκίνητο, όταν το 2010 και το 2011 το ποσοστό διαμορφωνόταν σε 44% και 40%, αντίστοιχα. Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρία ερευνών, από τις απαντήσεις προκύπτει ότι πολύς κόσμος έχει διάφορες «προκαταλήψεις» γύρω από τα οχήματα αυτά.
Για παράδειγμα, το 37% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι οι μπαταρίες των PEV είναι επικίνδυνες. Το εν τρίτο εξ αυτών φοβούνται ότι μπορεί να μείνουν στο δρόμο εάν η μπαταρία εξαντληθεί, ενώ άλλο ένα 37% διαφωνεί με τη δήλωση ότι μακροπρόθεσμα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι φθηνότερα.
Οι καταναλωτές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις γύρω από 5 PEV: το Toyota Prius Plug-In, το Chevrolet Volt, το Ford Focus EV, το Nissan Leaf και το Mitsubishi i-MiEV. Το ποσοστό αυτών που είπαν ότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα πωλούνται σε ικανοποιητική τιμή γι’ αυτά που προσφέρουν κυμάνθηκε μεταξύ 24 και 46%.
«Το ενδιαφέρον για τα PEV παραμένει μέτριο και έχει μειωθεί τον τελευταίο χρόνο», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο αναλυτής της Pike Ντέιβ Χερστ. «Παρότι αυτή η μείωση δεν προκαλεί έκπληξη, καταδεικνύει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις λανθασμένες αντιλήψεις που επικρατούν στους κόλπους των καταναλωτών και να τους εκπαιδεύσουν καλύτερα για τα οφέλη των PEV, ώστε να προσελκύσουν περισσότερους αγοραστές».
Αν και τα συμπεράσματα δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας, οι αναλυτές της Pike εκτιμούν ότι, τουλάχιστον στις Ηνωμένες Πολιτείες, η αγορά των PEV θα αναπτυχθεί μέσα στα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα, προβλέπουν ότι το 2020 θα πωληθούν περισσότερα από 400.000 τέτοια οχήματα, όταν φέτος πωλήθηκαν λιγότερα από 50.000.