Σε μια πρώτη προσπάθεια αποσυμφόρησης των δρόμων της, η Μόσχα εγκαινίασε πρόγραμμα κοινόχρηστων ποδηλάτων. Ορισμένοι εκφράζουν φόβους για την ασφάλεια όσων θα επιχειρήσουν να το δοκιμάσουν, καθώς η ρωσική πρωτεύουσα δεν διαθέτει ποδηλατόδρομους και οι περισσότεροι προτιμούν τα πεζοδρόμια…
Το πρόγραμμα εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο, αρχικά με μόλις 1.000 ποδήλατα που βρίσκονται σταθμευμένα σε μερικές δεκάδες τοποθεσίες στην πόλη. Έως τα τέλη Ιουλίου, 1.700 ποδήλατα θα διατίθενται σε 120 σταθμούς, οι οποίοι προγραμματίζεται να κλείσουν στις 31 Οκτωβρίου, αλλά θα παραμείνουν ανοιχτοί εάν υπάρχει ζήτηση.
«Πρόκειται για την τελευταία μας κίνηση με στόχο την τόνωση της ποδηλατικής ‘σκηνής’ στη Μόσχα, η οποία δυστυχώς παραμένει πολύ υπανάπτυκτη στο συγκεκριμένο θέμα παρά το σχετικά μεγάλο αριθμό φίλων του ποδηλάτου», δήλωσε ο δήμαρχος Σεργκέι Σομπιάνιν.
Σε κεντρική λεωφόρο της Μόσχας, τα κόκκινα κοινόχρηστα ποδήλατα τράβηξαν από την προηγούμενη κιόλας μέρα την προσοχή των περαστικών. Ορισμένοι έλεγαν ότι η τιμή τους – δωρεάν το πρώτο μισάωρο και 1 δολάριο το δεύτερο – είναι αρκετά δελεαστική, όμως εξέφραζαν την ανησυχία ότι η πόλη δεν είναι σχεδιασμένη για ποδήλατα.
Η δημοτική αρχή ανακοίνωσε ότι έως τα τέλη του έτους θα έχει κατασκευάσει ποδηλατοδρόμους μήκους 131 χιλιομέτρων, όταν στη Νέα Υόρκη το μήκος τους ξεπερνά τα 1.100 χιλιόμετρα και στο Βερολίνο τα 600.
«Το κάνουν ανάποδα. Πρώτα έπρεπε να κατασκευάσουν τους ποδηλατόδρομους κι έπειτα να φέρουν τα ποδήλατα», δήλωσε στο Reuters μια 25χρονη κάτοικος της Μόσχας. «Στους δρόμους επικρατεί χάος. Εγώ θα κάνω ποδήλατο μόνο στο πεζοδρόμιο.» Όπως σημειώνει το πρακτορείο, τα ποσοστά θανάτων σε τροχαία στη Ρωσία είναι υψηλότερα σε σχέση με των περισσοτέρων δυτικών χωρών.
Η έναρξη του προγράμματος συμπίπτει με την εισαγωγή σχεδίου στάθμευσης επί πληρωμή στο μεγαλύτερο τμήμα της κεντρικής Μόσχας, όμως μέχρι στιγμής λίγοι είναι αυτοί που εμφανίζονται πρόθυμοι να αποχωριστούν τα αυτοκίνητά τους.