Skip to main content

Ισοτιμία κόστους ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων από το επόμενο έτος;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιθανότατα θα φτάσουν σε ισοτιμία κόστους με τα οχήματα κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι το επόμενο έτος, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα ίσως είναι φθηνότερα ήδη από το 2025, σύμφωνα με νέα έκθεση της χρηματοοικονομικής εταιρείας UBS.

Η έκθεση καθιστά σαφές ότι ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα θα κοστίζουν ακόμα περισσότερο από τα αυτοκίνητα κινητήρων εσωτερικής καύσης, η κατοχή ενός νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι συγκρίσιμη με την μακροπρόθεσμη κατοχή ενός αυτοκινήτου ντίζελ ή φυσικού αερίου. Οι αναλυτές έλαβαν υπ’ όψιν το κόστος των καυσίμων, το κόστος συντήρησης και άλλες συναφείς δαπάνες που σχετίζονται με την κατοχή όλων των οχημάτων και χρησιμοποίησαν τις πληροφορίες για να προσδιορίσουν ότι με την πάροδο του χρόνου, το κόστος της κατοχής ενός ηλεκτρικού οχήματος θα είναι συγκρίσιμο με αυτό ενός συμβατικού.

Η κατοχή ενός ηλεκτρικού οχήματος γίνεται όλο και πιο προσιτή, λόγω της προόδου στη χωρητικότητα της μπαταρίας, των χρόνων φόρτισης και της αυξανόμενης ζήτησης για τεχνολογία φιλική προς το περιβάλλον

Σύμφωνα με την έκθεση, οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθούν να είναι σχετικά μικρές, αλλά θα φτάσουν τα 4,2 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2025, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο 14%. Η Ευρώπη αναμένεται να αναλάβει ηγετικό ρόλο σε αυτόν τον τομέα, φτάνοντας τις πωλήσεις του 30% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως μέσα σε οκτώ χρόνια.

Από την άλλη, σε διαφορετική έκθεση ο αναλυτής της Deutsche Bank Στιούαρτ Κερκ υποστηρίζει ότι για τις επόμενες δεκαετίες η προτεραιότητα παραμένει η διατήρηση του ρυθμού βελτίωσης της απόδοσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αν ο ρυθμός αυτός παραμείνει στο 1%, ο Κερκ υπολογίζει πως η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα μειωθεί κατά τρία εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τα επόμενα 15 χρόνια. Αντίστοιχα, η ετήσια πώληση 100 εκατομμυρίων νέων ηλεκτρικών οχημάτων θα μειώσει την κατανάλωση πετρελαίου κατά 1,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα κατά το ίδιο διάστημα, αν ληφθεί υπ’ όψιν η συνεχιζόμενη χρήση του υφιστάμενου στόλου κινητήρων εσωτερικής καύσης, που σήμερα αριθμεί περίπου 1,2 δισεκατομμύρια οχήματα.