Η σουηδική H&M, η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα ειδών ρουχισμού στον κόσμο μετά την ισπανική Inditex, ανακοίνωσε ότι από τον προσεχή Φεβρουάριο, οι καταναλωτές θα μπορούν να παραδίδουν σε επιλεγμένα καταστήματα ρούχα, τα οποία δεν χρειάζονται πια, έναντι έκπτωσης για επόμενες αγορές.
Παρότι με τον τρόπο αυτό ενθαρρύνει ουσιαστικά τους καταναλωτές να συνεχίσουν τις αγορές τους, ο όμιλος ανακοίνωσε ότι τα αντικείμενα θα προωθούνται σε εταιρία ανακύκλωσης, έτσι ώστε να παρατείνεται ο κύκλος ζωής τους και να μειώνεται το «αποτύπωμά» τους.
Όπως εξηγεί η ίδια η εταιρία στην ιστοσελίδα της, οι ίδιοι οι καταναλωτές θα βοηθούν με τον τρόπο αυτό στην εξοικονόμηση φυσικών πόρων και στον περιορισμό των αποβλήτων από τον τομέα των υφασμάτων. Σε αντάλλαγμα για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, το οποίο θα καλύπτει όλες τις χώρες, όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος, θα δικαιούνται έκπτωση 15% για την αγορά ενός αντικειμένου της επιλογής τους.
«Οι προσπάθειές μας στον τομέα της βιωσιμότητας είναι ριζωμένες στην αφοσίωσή μας στην κοινωνική και περιβαλλοντική ευθύνη», αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της H&M Καρλ – Γιόχαν Πέρσον. «Θέλουμε να κάνουν καλό στο περιβάλλον, γι’ αυτό και προσφέρουμε στους πελάτες μας μια βολική λύση: να αφήνουν τα χρησιμοποιημένα ή ελαττωματικά τους ρούχα στα H&M».
Η υπηρεσία θα είναι αρχικά διαθέσιμη σε επιλεγμένα καταστήματα, όμως η H&M υποστηρίζει ότι η πρωτοβουλία την καθιστά τον πρώτο όμιλο ειδών ρουχισμού που αποφασίζει να «τρέξει» ένα παγκόσμιο πρόγραμμα ανακύκλωσης.
Εάν η προσπάθεια βρει απήχηση, τα οφέλη είναι δυνητικά μεγάλα, κρίνοντας από αντίστοιχο πρόγραμμα της Marks & Spencer στη βρετανική αγορά. Μέσα σε λίγους μήνες, 2,2 εκατομμύρια μεταχειρισμένα ρούχα παραδόθηκαν στα καταστήματα της M&S και της Oxfam, για να επαναχρησιμοποιηθούν, να πωληθούν ή να ανακυκλωθούν από τη ΜΚΟ.
Σύμφωνα με τους υπευθύνους, αξιοποιήθηκαν 865 τόνοι ρουχισμού που θα κατέληγαν στους ΧΥΤΑ, ενώ συγκεντρώθηκαν σχεδόν 2 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που διατέθηκε για την ενίσχυση της Oxfam.