Skip to main content

Ελβετία: Nέο λεωφορείο φορτίζεται μέσα σε 15 δευτερόλεπτα

Ένα υπερσύγχρονο 100% ηλεκτροκίνητο λεωφορείο, για 135 επιβάτες, το οποίο έχει την ικανότητα να φορτίζεται μέσα σε μόλις 15 δευτερόλεπτα, παρουσίασε η ελβετική εταιρεία ABB.

Με τη χρήση ενός βραχίονα, ο οποίος κινείται με λέιζερ, οι μπαταρίες του λεωφορείου τροφοδοτούνται με 400kW σε κάθε στάση, καθώς ο κόσμος αποβιβάζεται και επιβιβάζεται. Φθάνοντας στο τέρμα, το όχημα χρειάζεται μόλις 3 έως 4 λεπτά για να φορτιστεί πλήρως και να ξεκινήσει για το νέο του δρομολόγιο.

Όλα αυτά γίνονται χωρίς καλώδια. «Χρησιμοποιώντας ένα νέο σύστημα ηλεκτρικής ώθησης, η ενέργεια από τον εξοπλισμό που βρίσκεται τοποθετημένος στην οροφή αποθηκεύεται σε μπαταρίες μαζί με την ενέργεια που παράγεται από το σύστημα πέδησης», εξηγεί η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Ο όμιλος γνωστοποίησε ότι ήδη συνεργάζεται στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος με την εταιρεία μαζικών μεταφορών της Γενεύης και τον ελβετικό πάροχο ηλεκτρισμού SIG με στόχο την εγκατάσταση φορτιστών στο δρόμο που συνδέει το αεροδρόμιο με το διεθνές εκθεσιακό κέντρο της πόλης.

«Τα στοιχεία-κλειδιά για την ABB σε αυτό το πρότζεκτ είναι η μετατροπή ενέργειας και οι ηλεκτρικοί κινητήρες, που αποτελούν τις βασικές τεχνολογίες μας και πάντοτε ενδιαφερόμαστε για νέες εφαρμογές τους», είπε μιλώντας στο Reuters ο επικεφαλής του τομέα τεχνολογίας Κλάες Ρίτοφτ.

«Δεν είναι ασυνήθιστο για εμάς να προμηθεύουμε τη βιομηχανία των μεταφορών, αλλά μέχρι σήμερα επικεντρωνόμασταν στους σιδηροδρόμους. Τώρα θέλουμε να στραφούμε στις μαζικές μεταφορές.»

Η εταιρεία έχει επίσης επενδύσει σε τεχνολογία ταχείας φόρτισης για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ενώ πέρυσι υπέγραψε συμβόλαιο ύψους 6 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή 200 τέτοιων σταθμών στην Εσθονία.

Παρά τις εκτιμήσεις για εισαγωγή ηλεκτροκίνητων στόλων λεωφορείων σε όλο και περισσότερες μεγαλουπόλεις μέσα στα επόμενα χρόνια, η αποτυχία αρκετών φιλόδοξων εγχειρημάτων και πρωτοβουλιών έχει προκαλέσει προβληματισμό.

Πρόσφατο παράδειγμα: η χρεοκοπία της ισραηλινής Better Place, η οποία ήθελε να εγκαταστήσει εκατοντάδες σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών καταργώντας το λεγόμενο «άγχος της αυτονομίας» για τους οδηγούς ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Ο αναλυτής της Zuercher Kantonalbank Ρίχαρντ Φράι εκτίμησε ότι η περίπτωση της ABB είναι διαφορετική καθώς «οι σταθμοί ταχείας φόρτισης λεωφορείων θα μπορούσαν, μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα, να εξελιχθούν σε μεγάλη υπόθεση. Εάν προσελκύσουν το ενδιαφέρον, θα παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Εάν αποτύχουν, οι απώλειες δεν θα είναι τεράστιες», δήλωσε στο Reuters ο Φράι.