Skip to main content

Πλούσιοι, μεσήλικες άνδρες οι αγοραστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Ποιο είναι το προφίλ των ανθρώπων που στρέφονται στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα; Τα αποτελέσματα μιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε στη Νορβηγία ρίχνει φως στο θέμα, αποκαλύπτοντας ότι συνήθως πρόκειται για πλούσιους μεσήλικες άνδρες.

Σύμφωνα με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το νορβηγικό Ινστιτούτο Οικονομικών των Μεταφορών, λαμβάνοντας υπόψη μελέτες από διάφορες χώρες, οι πρώτοι που σπεύδουν να αγοράσουν ηλεκτροκίνητο όχημα είναι συνήθως άνδρες 30-50 ετών, κάτοικοι μεγάλων πόλεων ή που εργάζονται κοντά σε αυτές, έχουν ανώτατη μόρφωση και υψηλό εισόδημα.

Επιπλέον, οι περισσότεροι φαίνεται πως προτιμούν το ηλεκτροκίνητο ως δεύτερο, εφεδρικό όχημα, το οποίο συνήθως υποκαθιστά την ανάγκη χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς για τη μετάβαση στο χώρο εργασίας.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων τείνουν να οδηγούν διαφορετικά σε σχέση με όσους διαθέτουν συμβατικά αυτοκίνητα: τα χρησιμοποιούν για να πάνε στη δουλειά τους επιλέγοντας τη διαδρομή τους πιο προσεκτικά, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να περάσουν από διόδια, κάτι που ενδέχεται να οφείλεται και στο φόβο για εξάντληση της μπαταρίας.

«Οι προσαρμογές που χρειάζεται να κάνουν οι οδηγοί όταν χρησιμοποιούν ηλεκτροκίνητο όχημα περιλαμβάνουν τον καλύτερο προγραμματισμό των διαδρομών τους εξαιτίας των περιορισμών στην μπαταρία και την υιοθέτηση ηπιότερου τρόπου οδήγησης», γράφουν οι ερευνητές του νορβηγικού ινστιτούτου. «Τα κίνητρα πίσω από την αγορά είναι τα ειδικά ρυθμιστικά πλεονεκτήματα (όπως αυτά της Νορβηγίας), οι περιβαλλοντικές ανησυχίες, το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και – πολύ απλά – η άνεση και η χαρά της οδήγησης αυτών των οχημάτων.»

Το ινστιτούτο αξιολόγησε επίσης τις αντιλήψεις που επικρατούν σε διάφορες χώρες γύρω από τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, επαναβεβαιώνοντας δύο αρνητικά σημεία, που αφορούν την ανησυχία του κόσμου για την αυτονομία τους, αλλά και το χρόνο φόρτισης των μπαταριών τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι το υψηλότερο κόστος των ηλεκτροκίνητων δεν περιλαμβάνεται στους αποτρεπτικούς παράγοντες, σύμφωνα πάντα με τα δεδομένα που συνέλεξαν οι ερευνητές.