Δημόσιες σχέσεις ή ειλικρινείς δεσμεύσεις; Υπό τον τίτλο “Better” («καλύτερο») η Apple έκανε τα αποκαλυπτήρια νέας καμπάνιας που οποία διαφημίζει την «πράσινη» στροφή της.
Μάλιστα αφηγητής στο σχετικό σποτ που κυκλοφόρησε με αφορμή την Ημέρα της Γης είναι, για πρώτη φορά, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Τιμ Κουκ. Στο πλαίσιο της εκστρατείας, η Apple αφιέρωσε ένα τμήμα της ιστοσελίδας της στις θέσεις της για την ανανεώσιμη ενέργεια και στις «πράσινες» πρωτοβουλίες της.
«Στην Apple πασχίζουμε να περιορίσουμε τις επιπτώσεις μας για την κλιματική αλλαγή, να βρούμε τρόπους χρήσης πιο πράσινων υλικών και να διαφυλάξουμε τους φυσικούς πόρους για τις επόμενες γενιές», ακούγεται να λέει ο Κουκ. «Τώρα, περισσότερο από ποτέ, θα εργαστούμε προκειμένου να αφήσουμε τον κόσμο καλύτερο απ’ ό,τι τον βρήκαμε.»
Στο επίκεντρο της εκστρατείας είναι η κλιματική αλλαγή: «Πιστεύουμε ότι η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική. Και αυτό αποτελεί πραγματικό πρόβλημα», αναφέρει πλέον στην ιστοσελίδα της η Apple. Ο ίδιος ο Κουκ επιτέθηκε πρόσφατα εναντίον μετόχων, οι οποίοι δήλωναν ανήσυχοι με την έμφαση που δίνει η Apple στην ανανεώσιμη ενέργεια και, γενικότερα, σε περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες.
Ο τεχνολογικός γίγαντας παραδέχεται ότι το αποτύπωμα άνθρακά του παραμένει τεράστιο – μόνο το 2013 οι εκπομπές του πλησίασαν τα 34 εκατομμύρια τόνους – ωστόσο δεσμεύεται να εξακολουθήσει να δημοσιοποιεί τα στοιχεία αυτά, «ακόμη και όταν δεν είναι τόσο καλά όσο θα θέλαμε».
Παράλληλα γνωστοποίησε ότι αυτή τη στιγμή το 94% των εγκαταστάσεών του και όλα τα κέντρα δεδομένων του τροφοδοτούνται με ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η Greenpeace αναγνώρισε τις προσπάθειες της Apple, όπως άλλωστε και του Facebook, σε έκθεσή της που δόθηκε στη δημοσιότητα στις αρχές του μηνός, δίνοντάς της τρία Α και ένα Β για τη διαφάνειά της σε ό,τι αφορά τα δεδομένα για το ενεργειακό της αποτύπωμα, την αξιοποίηση των ΑΠΕ κ.α.