Skip to main content

Το ηλεκτροκίνητο Tesla Model S πρώτο σε πωλήσεις στη Νορβηγία

Ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, το Tesla Model S, κατέρριψε ρεκόρ πωλήσεων για ένα και μόνο μοντέλο – ηλεκτροκίνητο ή συμβατικό – τον περασμένο μήνα, στη Νορβηγία. Οι νέες ταξινομήσεις για το Μάρτιο έφθασαν τις 1.493, υπερβαίνοντας τον αριθμό ταξινομήσεων για το δεύτερο και τρίτο δημοφιλέστερο όχημα – το Volkswagen Golf και το Nissan Leaf – μαζί. Με άλλα λόγια, ένα στα πέντε αυτοκίνητα που αγόρασαν οι Νορβηγοί ήταν Model S.

Το ρεκόρ είναι εντυπωσιακό, αλλά δεν θα πρέπει να προκαλεί έκπληξη. Καταρχάς, εν μέρει οφείλεται στην ταυτόχρονη παράδοση παραγγελιών που εκκρεμούσαν εδώ και αρκετό καιρό. Επιπλέον όμως, η χώρα των 5 εκατομμυρίων κατοίκων με τα πλούσια κοιτάσματα υδρογονανθράκων προσφέρει πολύ γενναιόδωρα κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ενώ οι οδηγοί έχουν δωρεάν πρόσβαση στους άφθονους σταθμούς φόρτισης στους νορβηγικούς δρόμους.

Επίσης, πολλοί δήμοι προσφέρουν και άλλου είδους κίνητρα, π.χ. δωρεάν στάθμευση στα δημοτικά πάρκινγκ, απαλλαγή από διόδια, δικαίωμα χρήσης των λεωφορειολωρίδων.

Το 9% των οχημάτων που πωλήθηκαν το 2013 ήταν ηλεκτροκίνητα. Φέτος το Φεβρουάριο, το πρώτο αυτοκίνητο σε ταξινομήσεις ήταν το επίσης ηλεκτροκίνητο Nissan Leaf με 484 αυτοκίνητα, ενώ το Μάρτιο η Volkswagen πούλησε 555 Golf, αριθμός που ωχριά μπροστά στα Tesla που πωλήθηκαν τον ίδιο μήνα. Για την ακρίβεια, το Model S κατέρριψε το ρεκόρ που κατείχε από το 1986 το Sierra της Ford με 1.454 ταξινομήσεις μέσα σε ένα μήνα.

Μεταξύ των διασήμων που μπήκαν στη λίστα για να αποκτήσουν το πολυτελές πράσινο όχημα είναι ο πρίγκιπας Χόκον και ο πρώην πρωθυπουργός και νέος γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ.

Αψηφώντας τις επικρίσεις πολλών ότι τα οικονομικά κίνητρα που παρέχονται για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στοιχίζουν πολύ ακριβά στη Νορβηγία, τα πολιτικά κόμματα έχουν συμφωνήσει να τα διατηρήσουν έως το 2017 ή έως ότου πωληθούν τουλάχιστον 50.000 αυτοκίνητα, στο πλαίσιο των προσπαθειών για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές.