Έκτακτο μέτρο εκ περιτροπής κυκλοφορίας των οχημάτων εφαρμόζεται από σήμερα στο Παρίσι, για πρώτη φορά από το 1997, με στόχο να διαλυθεί το πυκνό νέφος που έχει καλύψει την πόλη. Σήμερα θα επιτραπεί η κυκλοφορία στη γαλλική πρωτεύουσα των οχημάτων με πινακίδες που καταλήγουν σε μονό αριθμό. Εάν οι περιορισμοί παραταθούν, αύριο θα είναι η σειρά των ζυγών ΙΧ.
Από την περασμένη Παρασκευή και για τρεις ημέρες, οι αρχές επέτρεψαν τη δωρεάν χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς καθώς και των προγραμμάτων ενοικίασης ποδηλάτων και ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σε μια προσπάθεια αποσυμφόρησης του κέντρου, η οποία δεν έχει γίνει γνωστό εάν απέδωσε τα προσδωκόμενα.
Εκδόθηκε παράλληλα ανακοίνωση, στην οποία συνιστάται «τα παιδιά και όσοι έχουν ευαισθησία να αποφεύγουν την άθληση και να ακολουθούν τις θεραπείες τους» μέχρι το νέφος να υποχωρήσει και με την ελπίδα οι Παριζιάνοι να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους παρκαρισμένα στο σπίτι. «Καλώ όλους τους κατοίκους του Παρισιού και των γειτονικών περιοχών να προτιμήσουν τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς», δήλωσε ο επικεφαλής της αρχής μεταφορών της πόλης Ζαν-Πολ Υσόν, προειδοποιώντας ότι τα επίπεδα ρύπανσης «θέτουν σε σημαντικό κίνδυνο» την υγεία των πολιτών.
Το πρόβλημα δεν άφησε ανεπηρέαστο το γειτονικό Βέλγιο. Τα ανώτατα επιτρεπτά όρια ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους μειώθηκαν, ενώ στη Βαλονία οι αρχές επίσης αποφάσισαν τη δωρεάν χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς έως ότου βελτιωθεί η κατάσταση.
Το ίδιο μέτρο εφαρμόστηκε και σε άλλες γαλλικές πόλεις, όπως τη Ρεν, την Γκρενόμπλ και την Καέν. Εκεί, τα αιωρούμενα σωματίδια σε συνδυασμό με τις ασυνήθιστα υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες, την άπνοια και άλλους παράγοντες, πιστεύεται ότι έφεραν τα υψηλότερα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης από το 2007.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, το πρόβλημα της ρύπανσης στη γαλλική πρωτεύουσα ωχριά μπροστά σε αυτό που αντιμετωπίζουν πολλές πόλεις της Κίνας, της Ινδίας ή του Ιράν. Πάντως η Γαλλία είναι μεταξύ των χωρών που κινδυνεύουν με επιβολή προστίμου ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εάν δεν κατορθώσουν να περιορίσουν τη ρύπανση.