Skip to main content

Μεξικό: Απαγόρευση αυτοκινήτων στην πρωτεύουσα μετά από πρωτοφανή επίπεδα ρύπανσης

Εκατομμύρια αυτοκίνητα απαγορεύτηκαν προσωρινά από τους δρόμους της Πόλης του Μεξικό την Τετάρτη, μετά από μια απότομη αύξηση της ρύπανσης, που ώθησε τις αρχές να σημάνουν τον πρώτο συναγερμό ποιότητας του αέρα μετά από 14 χρόνια.

Ο Πρόεδρος Ενρίκε Πένια Νιέτο συγκάλεσε τη Δευτέρα συνεδρίαση της επιτροπής για την καταπολέμηση της ρύπανσης μετά την κήρυξη της πόλης σε κατάσταση «περιβαλλοντικής ανάγκης», λόγω της παρουσίας υψηλών επιπέδων όζοντος, τα οποία προκαλούν καρδιοαναπνευστικές παθήσεις και άλλα προβλήματα υγείας.

«Ο στόχος της συνάντησης ήταν τα αυστηρότερα μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και την προστασία της υγείας των περισσότερων από 20 εκατομμυρίων Μεξικανών της πόλης», δήλωσε ο Πένια Νιέτο σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μετά την απαγόρευση κυκλοφορίας παλαιοτέρων οχημάτων τη Δευτέρα και την Τρίτη, η περιβαλλοντική επιτροπή της πόλης επέκτεινε την απαγόρευση την Τετάρτη ώστε να συμπεριλάβει όλα τα αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας που καταλήγει στον αριθμό τρία ή τέσσερα.

Σύμφωνα με την επιτροπή η απαγόρευση ήταν αναγκαία, διότι τα οχήματα παράγουν 87% του οξειδίου του αζώτου και 32% των πτητικών οργανικών ενώσεων, οι οποίες αποτελούν πρόδρομες ουσίες του όζοντος.

Οι αρχές κάλεσαν τους κατοίκους της πόλης να αποφύγουν την υπαίθρια άσκηση, και συμβούλευσαν τα παιδιά και τους ηλικιωμένους να παραμείνουν σε εσωτερικούς χώρους.

Εκτιμάται ότι πάνω από 5,5 εκατομμύρια οχήματα κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της μεξικανικής πρωτεύουσας.

Τα εργοστάσια στην ευρύτερη περιοχή της Πόλης του Μεξικό διατάχθηκαν επίσης να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 40%.

Η τελευταία φορά που κηρύχθηκε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω της ποιότητας του αέρα ήταν τον Σεπτέμβριο του 2002. Αυτή τη φορά η επιδεινωμένη κατάσταση αποδίδεται στην άπνοια που δεν επέτρεψε τη διασπορά των ρύπων.

Η μεξικανική πρωτεύουσα είχε ανακηρυχθεί ως η πιο μολυσμένη πόλη του κόσμου στη δεκαετία του 1990 από τον ΟΗΕ, ωστόσο από το 1997, μία σειρά από δημάρχους του αριστερού χώρου έλαβε μέτρα για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και τον εκσυγχρονισμό του συστήματος δημόσιων μεταφορών, καθώς και την ενθάρρυνση της χρήσης ποδηλάτων, με αρκετή επιτυχία.