Skip to main content

Σύστημα αναγνώρισης φωτεινών σηματοδοτών εξοικονομεί καύσιμα

Η Audi ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε και δοκιμάζει μια νέα τεχνολογία «αναγνώρισης φωτεινού σηματοδότη», η οποία μπορεί να βοηθήσει τους οδηγούς να περνούν λιγότερο χρόνο σταματημένοι στα φανάρια, εξοικονομώντας καύσιμα και μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητά τους.

Το σύστημα συνδέεται με το «εσωτερικό Ίντερνετ» του αυτοκινήτου, αποκτώντας πρόσβαση στο δίκτυο φωτεινών σηματοδοτών μέσω ενός κεντρικού υπολογιστή κυκλοφορίας που υπάρχει σε κάθε πόλη ή κωμόπολη. Παρέχει δεδομένα για το συγχρονισμό των φαναριών υποδεικνύοντας ανά πάσα στιγμή στον οδηγό την ταχύτητα που πρέπει να επιλέξει, ώστε να ολοκληρώσει τη διαδρομή του χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει. Εάν το όχημα είναι ήδη σταματημένο στο φανάρι, το σύστημα υπολογίζει το χρόνο που απομένει και μετράει αντίστροφα μέχρι το επόμενο πράσινο.

Η τεχνολογία διασφαλίζει επίσης ότι ο κινητήρας βρίσκεται σε λειτουργία πέντε δευτερόλεπτα πριν ανάψει πράσινο. Σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, το σύστημα μπορεί να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 15%, ενώ εάν εφαρμοζόταν σε ολόκληρη τη Γερμανία θα μπορούσε να βοηθήσει στην εξοικονόμηση έως και 900 εκατομμυρίων λίτρων καυσίμου το χρόνο.

Ο όμιλος έκανε επίδειξη των δυνατοτήτων της τεχνολογίας με ένα ολοκληρωμένο πρωτότυπο εγκατεστημένο σε ένα A6 Saloon, στη διεθνή έκθεση Consumer Electronics Show, στο Λας Βέγκας, ενώ παράλληλα το Audi Online δοκιμάζεται στη Βερόνα και στο Βερολίνο. Στη γερμανική πρωτεύουσα, 25 οχήματα έχουν εξοπλιστεί με το σύστημα, το οποίο μπορεί να συνδεθεί ακόμη και με 1.000 φωτεινούς σηματοδότες.

Απ’ ό,τι φαίνεται, το ευρύ κοινό μάλλον δεν θα περιμένει πολύ, καθώς όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Audi, «η εμπορική κυκλοφορία είναι το αντικείμενο εντατικής ανάλυσης στις Ηνωμένες Πολιτείες».