Skip to main content

Φράγμα Ενιπέα Φαρσάλων: Eνα βήμα πριν την δημοπράτηση – Προϋπολογισμός στα 315 εκατ. ευρώ

Στην ολιστική αντιμετώπιση του ζητήματος ύδρευσης και άρδευσης της ευρύτερης περιοχής των Φαρσάλων με το φράγμα Ενιπέα αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, ξεκαθαρίζοντας ότι η κυβέρνηση δεν εξαγγέλλει απλώς αλλά και πραγματοποιεί.

Απαντώντας στη Βουλή, σε σχετική ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε διεξοδικά στο έργο το οποίο, όπως είπε, δυστυχώς, η κατασκευή του εκκρεμεί δεκαετίες, ενώ διαβεβαίωσε ότι το έργο αποτελεί προτεραιότητα και αυτό αποδεικνύεται και από την απόφαση του υπουργού Κώστα Καραμανλή να το χαρακτηρίσει έργο Εθνικού Επιπέδου.

Μάλιστα, όπως έκανε γνωστό ο κ. Καραγιάννης «πρόκειται να υλοποιηθεί ένα μακρόπνοο έργο που υπερέβαινε τον αρχικό σχεδιασμό της κατασκευής ενός μόνο φράγματος και περιέχει και όλες τις εργασίες κατασκευής δικτύων ύδρευση και άρδευσης της ευρύτερης περιοχής».

«Βρισκόμαστε ένα βήμα πριν τη δημοπράτηση του έργου» σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών, προσθέτοντας ότι «μιας και δεν μας διακατέχουν ιδεολογικές αγκυλώσεις και εμμονές περί των κακών ιδιωτών, επελέγη ως προσφορότερη και πιο συμφέρουσα η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ».

  • Τεχνικά χαρακτηριστικά και προϋπολογισμός

Σημειώνεται ότι, το έργο, ο προϋπολογισμός του οποίου φτάνει τα 315 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή του Φράγματος με Ταμιευτήρα ωφέλιμης χωρητικότητας 115 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων και μέσω αυτού θα μπορούν αρδεύονται πεδινές περιοχές οι οποίες ανήκουν στους Τοπικούς Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων Φαρσάλων, Θεσσαλιώτιδας και Τιτανίου Ν.Καρδίτσας, συνολικής έκτασης 107.500 στρεμμάτων γεωργικής γης. 

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται και έργα ύδρευσης της πόλης των Φαρσάλων και 31 οικισμών της περιοχής Φαρσάλων, που περιλαμβάνονται στις Δημοτικές Ενότητες Φαρσάλων, Πολυδάμαντα, Ενιπέα και Ναρθακίου.

  • «Τα έργα υποδομής δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται για πρόσκαιρα πολιτικά οφέλη»

Ο υφυπουργός Υποδομών επισήμανε ότι «τα έργα υποδομής είναι έργα μακράς πνοής, δίνουν προστιθέμενη αξία στις περιοχές που υλοποιούνται και δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται επιπόλαια για πρόσκαιρα πολιτικά οφέλη όπως συμβαίνει με έργα προβληματικά που κληρονομήσαμε και προσπαθούμε να τα ολοκληρώσουμε».

Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι «η υλοποίηση των έργων για εμάς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι προϊόν συστηματικής και μεθοδικής δουλειάς, με στόχο την ανάγκη του εκσυγχρονισμού των δημόσιων υποδομών της χώρας. Αυτό κάνουμε με συνέπεια καθημερινά και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε».