Κατηγορώντας τους καταναλωτές ότι συμβάλλουν στην αύξηση των αποβλήτων τροφίμων απορρίποντας φρούτα και λαχανικά μόνο και μόνο επειδή δεν έχουν «τέλεια» εμφάνιση, η βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να τα προσφέρει σε χαμηλότερες τιμές, ώστε να μην καταλήγουν στα σκουπίδια.
Μιλώντας στην ευρωπαϊκή υπο-επιτροπή γεωργίας της Βουλής των Λόρδων, ο αρμόδιος διευθυντής του ομίλου είπε ότι οι βρετανοί καταναλωτές «επιλέγουν πάντοτε την “αφρόκρεμα” και τα υπόλοιπα προϊόντα ξεμένουν. Μετά έρχεται νέα παραλαβή, με νέα “αφρόκρεμα” – και τα παλιά, άσχημα και παραμορφωμένα πάνε στα σκουπίδια», είπε ο Ματ Σίμιστερ. «Οι πελάτες πάντα θα επιλέγουν αυτό που έχει καλύτερη εμφάνιση και αυτό αποτελεί μια δύσκολη πραγματικότητα για εμάς».
Ο Σίμιστερ αναγνώρισε ότι και τα σούπερ μάρκετ φέρουν μερίδιο ευθύνης για τη συμπεριφορά των καταναλωτών, καθώς θα έπρεπε να κάνουν περισσότερα για να αντιμετωπίσουν το διογκούμενο πρόβλημα των αποβλήτων τροφίμων, ειδικά στη Βρετανία. «Έχουμε καθήκον να εκπαιδεύουμε τον κόσμο. Ο ρόλος μας είναι να τον βοηθάμε να κάνει τις σωστές επιλογές», πρόσθεσε τονίζοντας ότι, ενώ υστερούν αισθητικά, τα προϊόντα αυτά είναι απολύτως κατάλληλα προς κατανάλωση.
«Σε πολλές περιπτώσεις, φέρνουμε προϊόντα Α’ κατηγορίας στη Βρετανία και Β’ κατηγορίας στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη», παραδέχθηκε το στέλεχος της Tesco, λέγοντας πως στις χώρες αυτές οι καταναλωτές δεν έχουν στον ίδιο βαθμό την απαίτηση τα φρούτα και τα λαχανικά που αγοράζουν να είναι αισθητικά άψογα.
Πρόσφατα τα Tesco αποκάλυψαν ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, τα απόβλητα τροφίμων τους στη Βρετανία ανήλθαν σε 30.000 τόνους, εκ των οποίων το 41% ήταν αρτοσκευάσματα και το 21% φρούτα και λαχανικά.