Η LVMH ή αλλιώς Moët Hennessy Louis Vuitton, η μεγαλύτερη μέχρι τώρα ευρωπαϊκή εταιρεία πολυτελείας σε όρους κεφαλαιοποίησης, «εκθρονίστηκε» από την Hermes, μετά τα απογοητευτικά έσοδα του α’ τριμήνου.
Η LVMH της οποίας οι μάρκες υψηλών προδιαγραφών περιλαμβάνουν τις Louis Vuitton και Dior, την μάρκα κοσμημάτων Tiffany & Co. και την αλυσίδα ομορφιάς Sephora, έχασε τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου, καθώς οι αγοραστές στις ΗΠΑ περιόρισαν τις αγορές προϊόντων ομορφιάς και κονιάκ, ενώ οι πωλήσεις στην Κίνα παρέμειναν αδύναμες.
Οι μετοχές της LVMH κατρακύλησαν πάνω από 8% στις πρωινές συναλλαγές, με αποτέλεσμα η κεφαλαιοποίησή της να πέσει στα 243,9 δισ. ευρώ, έναντι 244,4 δισ. ευρώ για την Hermes, προτού η LVMH ανακάμψει στα 247 δισ. ευρώ.
Οι μετοχές σε όλο τον κλάδο διαπραγματεύονταν πάντως χαμηλότερα, με την ιδιοκτήτρια της Gucci, Kering PRTP.PA και την Hermes να υποχωρούν κατά 2,6% και 1,5% αντίστοιχα, η Richemont, στην οποία ανήκει η Cartier, με έδρα την Ελβετία, σημείωσε πτώση 2,5%, ενώ η ιταλική μάρκα κασμίρ Brunello Cucinelli σημείωσε πτώση 2,6%.
Δύσκολες συγκυρίες για τα brands πολυτελείας
Η πτώση των πωλήσεων της LVMH κατά 3% το πρώτο τρίμηνο – πολύ κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών που περίμεναν αύξηση 2%, έδειξε μια ακόμη δύσκολη χρονιά για τις εταιρείες πολυτελείας μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για τους δασμούς, οι οποίες έχουν προκαλέσει φόβους για ύφεση.
Οι επενδυτές ήλπιζαν ότι ο τομέας της πολυτέλειας θα γλυτώσει την ύφεση φέτος αλλά οι εμπορικές εντάσεις έχουν αυξήσει τις ανησυχίες.
Η βελτίωση που παρατηρήθηκε στο τέλος του 2024 φαίνεται τώρα να αποτελεί ανωμαλία, καθώς ο βασικός τομέας μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH, όπου εδρεύουν τα εμπορικά σήματα Louis Vuitton και Dior, επέστρεψε σε πτώση των πωλήσεων κατά 5%, σημειώνει η Deutsche Bank.
Οι μετοχές των εταιρειών πολυτελείας διαπραγματεύονται χαμηλότερα από τα τέλη Μαρτίου, με τις LVMH, Kering και Burberry να υποχωρούν κατά 14%, την Richemont κατά 13% και την Hermes κατά 5%.