Skip to main content

Ανθεκτικό σε υφέσεις και κρίσεις: Πώς το Netflix θα μπει στο κλαμπ του 1 τρισ. δολαρίων

Οι φιλόδοξοι στόχοι της πλατφόρμας

Με σχέδιο που θα ζήλευαν ακόμη και οι κολοσσοί της Silicon Valley, το Netflix φιλοδοξεί να φτάσει το 1 τρισ. δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία και να διπλασιάσει τα έσοδά του έως το 2030 — μια στρατηγική που υποδηλώνει τη διαρκώς ενισχυόμενη κυριαρχία του ως κορυφαίας πλατφόρμας streaming.

Παρά τους φόβους που επικρατούν στη Wall Street για την οικονομία και τις αβεβαιότητες στις εμπορικές πολιτικές, τα στελέχη της Netflix εμφανίστηκαν αισιόδοξα στη φετινή ετήσια επιχειρησιακή ανασκόπηση που πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο. Σύμφωνα με παριστάμενους, τέθηκαν φιλόδοξοι στόχοι για τα έσοδα, τις διαφημιστικές πωλήσεις και τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Οι στόχοι

Η πλατφόρμα, που φιλοξενεί σειρές όπως το “Adolescence” και το “Black Mirror”, στοχεύει να αυξήσει τα έσοδά της από τα 39 δισ. δολάρια του 2023 σε περίπου 78 δισ. μέχρι το 2030. Στον τομέα των διαφημίσεων, ο στόχος είναι τα 9 δισ. δολάρια παγκοσμίως, σύμφωνα με πηγές από την εσωτερική σύσκεψη.

Αν και το Netflix δεν δημοσιεύει επισήμως διαφημιστικά έσοδα, η ερευνητική εταιρεία eMarketer εκτιμά πως φέτος τα έσοδα από διαφημίσεις στις ΗΠΑ θα ξεπεράσουν τα 2,15 δισ. δολάρια.

Στόχος επίσης είναι ο τριπλασιασμός των λειτουργικών κερδών — από τα 10 δισ. του περασμένου έτους σε περίπου 30 δισ. δολάρια μέχρι το 2030.

Διαφήμιση, διεθνής επέκταση, νέα τεχνολογία

Το Netflix, που ήδη έχει κεφαλαιοποίηση σχεδόν 400 δισ. δολαρίων, ενίσχυσε τις επιδόσεις του τα τελευταία χρόνια περιορίζοντας την κοινή χρήση κωδικών, ανεβάζοντας προσεκτικά τις τιμές και εισάγοντας διαφημιστική βαθμίδα. Την ίδια στιγμή, οι ανταγωνιστές της παλεύουν με την παρακμή της καλωδιακής τηλεόρασης και τις δυσκολίες της μετάβασης στο streaming.

Η εταιρεία έκλεισε το 2023 με 301,63 εκατομμύρια συνδρομητές και φιλοδοξεί να φτάσει τους 410 εκατομμύρια έως το 2030.

Επειδή η αγορά των ΗΠΑ είναι ήδη κορεσμένη, η Netflix επικεντρώνεται σε διεθνείς αγορές με υψηλή διείσδυση ευρυζωνικότητας, όπως η Ινδία και η Βραζιλία.

Η συνδρομητική υπηρεσία με διαφημίσεις, που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2022, είχε αρχικά αργό ρυθμό υιοθέτησης, αλλά τώρα παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Τον Φεβρουάριο, το 43% των νέων συνδρομών στις ΗΠΑ αφορούσε το πακέτο με διαφημίσεις, έναντι 40% τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την Antenna.

Ο αναλυτής Ρόμπερτ Φίσμαν της MoffettNathanson σχολίασε πρόσφατα πως η διαφημιστική δραστηριότητα της Netflix «αρχίζει να αποκτά κλίμακα» και θα μπορούσε να ανοίξει νέο κανάλι ανάπτυξης για την εταιρεία. Η Netflix αναμένεται αυτόν τον μήνα να αντικαταστήσει τη Microsoft — τον αρχικό της συνεργάτη — με δική της διαφημιστική τεχνολογία στις ΗΠΑ.

Η είσοδος σε ζωντανές αθλητικές μεταδόσεις και η μείωση των διαφημιστικών τιμοκαταλόγων πέρυσι συνέβαλαν σημαντικά στην προσέλκυση περισσότερων brands.

Οι απειλές και η «ανθεκτικότητα» του streaming στην ύφεση

Το Netflix μέχρι στιγμής φαίνεται να έχει αποφύγει τις μεγαλύτερες αναταράξεις από τις επιθετικές εμπορικές πολιτικές του Ντόναλντ Τραμπ, ωστόσο η περαιτέρω αστάθεια στις αγορές ενδέχεται να επηρεάσει τις προοπτικές ανάπτυξης — ειδικά στην αγορά διαφημίσεων, η οποία είναι ευάλωτη σε υφέσεις.

Στη σύσκεψη του Μαρτίου, πριν ακόμη ανακοινωθούν οι νέοι δασμοί, τα στελέχη αναγνώρισαν τον κίνδυνο ύφεσης στις ΗΠΑ. Τόνισαν όμως ότι, σε τέτοια σενάρια, το streaming ενδέχεται να αποδειχθεί πιο ανθεκτικό, καθώς οι καταναλωτές θα επιλέξουν φθηνότερη ψυχαγωγία στο σπίτι αντί για κινηματογράφο ή εξόδους.